کد خبر: 190902145813
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیکشاورزی

مصرف ماهی کم شد

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی گفت: متاسفانه بدلیل شرایط بد اقتصادی مصرف ماهی‌ در کشورمان کم است که ما برای افزایش قدرت خرید مردم نیاز به حمایت دولت داریم.

به گزارش تسنیم؛ حسین حبیبی،عضو هیات مدیره کانون عالی شورا‌های اسلامی گفت :اگر کارگران نتوانند گوشت بخرند یعنی میلیون‌ها خریدار بالقوه از بازار تولیدات دامی کشور حذف شده است.

وی گفت: به وزیر کار به عنوان اصلی‌ترین متولی دستمزد کارگران و بازنشستگان کشور پیشنهاد می‌دهم یک نظرسنجی آنلاین از کارگران مشمول قانون کار و بازنشستگان تامین اجتماعی راه بیندازد و از آن‌ها بپرسد در هفته یا حتی در ماه، چند کیلو گوشت می‌خرند و سر سفره می‌برند.

به گفته وی، با چنین نظرسنجی‌ای، عمق واقعیات برای آقای وزیر روشن می‌شوند هرچند خودشان این‌ها را می‌دانند، اما مشخص نیست چرا به درخواست‌ها برای ترمیم مزد توجه نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند لااقل تورم همین امسال در دستمزد کارگران لحاظ شود.

این فعال کارگری می افزاید: هرچند تورم، فقط مربوط به امسال نیست؛ دهه‌های طولانی است که نرخ تورم و قیمت‌ها با سرعتی بالاتر از افزایش دستمزد پیشروی کرده است؛ قبل از شروع مذاکرات مزدی امسال، فاصله‌ی چند میلیون تومانی میان دستمزد و حداقل هزینه‌های زندگی وجود داشت؛ اما حتی اگر همین تورم امسال را در افزایش دستمزد منظور کنند، لااقل از تعمیق شکافی که طی سال‌ها شکل گرفته و عمیق شده، جلوگیری می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه کارگران چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند و تامین معیشت شایسته براساس الزامات ماده ۴۱ قانون کار حق مسلم همه‌ کارگران است افزود: حذف کالا‌های پروتئینی و گوشتی از سفره‌های کارگران، موجب بروز مشکلات سلامتی و جسمی در میان خانواده‌های کارگری می‌شود؛ و در مرحله‌ی بعد، این مشکلات مثل یک زنجیره‌ی علت و معلولی گسترش می‌یابد.

علی الویری ، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی سراسر کشور هم گفت: متاسفانه بدلیل شرایط بد اقتصادی مصرف ماهی‌ در کشورمان کم است که ما برای افزایش قدرت خرید مردم نیاز به حمایت دولت داریم که از طریق آموزش و ترویج فرهنگ توسط رسانه‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌ها، استفاده از آبزیان میان مردم فرهنگسازی شود.

الویری گفت: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها ونبود دسترسی به موقع به نهاده ها مانند کود شیمیایی، ذرت، جو و کنجاله سویا مشکلات برای این صنعت به وجود می آید که نیاز به حمایت ارگان های بالادستی را می طلبد تا با برطرف شدن مشکلات بتوانیم تولید را ادامه دهیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا