کد خبر: 0810999990
بازارروزنامه

مصوبات ستاد تنظیم بازار‌ بر مدار افزایش

ستاد تنظیم بازار در جلسه روز گذشته قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرغداری را به ۱۴ هزار تومان افزایش داده که سومین افزایش قیمت این محصول در سال جاری است اما قیمت نان و شوینده‌ها فعلا ثابت مانده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نیز در این مورد گفت: به طور غیر رسمی به ما اطلاع دادند که در جلسه روزدوشنبه ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مصوب خرید تخم مرغ از مرغدار موافقت شده است.

به گزارش ایلنا؛ در ابتدای ماه جاری ناصر نبی‌پور، سخنگوی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، در گفت‌وگو با ایلنا از احتمال افزایش نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ به ۱۵ هزار تومان در ستاد تنظیم بازار خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه تمام شده تولید برای مرغداران افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: دولت قیمت مصوب هر کیلوگرم کنجاله سویا را با افزایش ۲۰ درصدی به ۳ هزار و ۲۲۰ تومان و هر کیلوگرم ذرت را با افزایش ۱۵ درصدی به یک هزار و ۷۰۰ تومان افزایش داده است.

نبی‌پور یادآور شد: پیش از این قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت و جو دامی ۱۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲۷۵۰ تومان بود.

وی اظهار کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد از هزینه تمام‌شده تولید تخم‌مرغ را نهاده‌های دامی تشکیل می‌دهد.

به گفته وی؛ افزایش هزینه تمام شده تولید تخم مرغ در حالی است که نرخ مصوب خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغدار برای ماه‌ها ۱۲ هزار تومان باقی مانده است.

به گفته نبی‌پور؛ با نرخ‌های مصوب جدید نهاده‌های دامی، حتی اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی را برای مرغداران مهیا کند قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغدار ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار پذیرفته است که با توجه به قیمت تمام شده تولید نرخ مصوب ۱۲ هزار تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ کم است و باید افزایش داشته باشد.

امروز هدایت الله اصغری، مدیرعامل سخنگوی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، خبر داد که به طور غیر رسمی به ما اطلاع دادند که در جلسه ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مصوب خرید تخم مرغ از مرغدار موافقت شده است.

اصغری قیمت مناسب برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغداران درب مرغداری با در نظر گرفت سود معقول برای تولید کننده را ۱۵ هزار و ۷۰۰ اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تا زمان ابلاغ رسمی قیمت مصوب جدید از سوی ستاد تنظیم بازار نمی‌توان آن را رسمی دانست و اجرا کرد.

ستاد تنظیم بازار: افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه افزایش قیمتی برای نان در نظر گرفته نشده و کماکان این موضوع بر عهده استانداری‌ها است، اعلام کرد موضوع بازار اقلام شب عید و قیمت تخم مرغ در جلسه روز گذشته ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار بیان کرد: ستاد تنظیم بازار افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت هر کیلو تخم مرغ را تصویب کرد.

او با تاکید بر اینکه افزایش قیمتی برای نان در نظر گرفته نشده و کماکان این موضوع بر عهده استانداری‌ها است، گفت: موضوع بازار اقلام شب عید و قیمت تخم‌مرغ در جلسه روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

تولید‌کنندگان شوینده مجوز افزایش دوباره قیمت ندارند

عباس قبادی در مورد افزایش قمیت مواد شوینده اظهار کرد: تولید کنندگان مواد شوینده در مرداد امسال  برای افزایش ۷۰ درصدی قیمت تولیدات خود درخواست داده بودند که سازمان حمایت در آن مقطع با افزایش ۴۰ درصدی قیمت تولیدات این بخش موافقت کرد بنابراین در مقطع فعلی هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مورد مواد شوینده وجود ندارد و دلیلی نیز برای افزایش قیمت وجود ندارد و براین اساس تولید‌کنندگان مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت ندارند.

او اظهار کرد: مقرر شده تا روز سه شنبه جلسه‌‎ای با حضور اعضای انجمن مواد شوینده تشکیل شود و موضوع در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گیرد بنابراین فعلا هیچ‌گونه‌ مجوز افزایش قیمتی در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به تولید کنندگان موادشوینده داده نشده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا