کد خبر: 12080052826
بازاربازارها و خدمات مالی

معامله‌گران دلار بخوانند/ سیگنال افزایش قیمت دلار از سوی طالبان

سخنگوی طالبان، ذبیح‌الله مجاهد امروز در توییتی اعلام کرد: طالبان استفاده کامل از ارزهای خارجی را ممنوع کرده است. آیا این موضوع دلیل افزایش قیمت دلار در بازار ارز امروز ایران بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی طالبان، ذبیح‌الله مجاهد امروز در توییتی اعلام کرد: طالبان استفاده کامل از ارزهای خارجی را ممنوع کرده است. بازار ارز در چند ساعت گذشته با نوسان افزایشی همراه شد و به ۲۷ هزار ۶۰۰ تومان رسید.

آیا ممنوعیت استفاده از اررزهای خارجی در افغانستان دلیل افزایش قیمت دلار در بازار ارز ایران بود؟

میثم رادپور، کارشناس ارز درباره شدت تاثیرگذاری ممنوع شدن استفاده از ارزهای خارجی در افغانستان به تجارت‌نیوز گفت: هنوز شدت تاثیر این موضوع مشخص نیست اما موقتا ممکن است چند روزی در قیمت دلار اثرگذار باشد و به بازار فشار وارد کند. از طرفی دیگر اگر این خبر در صرافی‎‌ها اثر روانی نگذارد می‌تواند در بازار بی‌اثر باشد.

رادپور می‌گوید: به دلیل آنکه میزان ریالی که در هرات تبدیل به دلار می‌شود مشخص نیست، در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر دقیقی درباره هزینه مبادلات ارزی ایران کرد.

رادپور با اشاره به این موضوع که خبر ممنوعیت استفاده از ارزهای خارجی در افغانستان ضمانت اجرایی ندارد گفت: سخنگوی طالبان برای انتشار این خبر از یک پلتفرم خارجی استفاده کرده است چگونه می‌توانند برای صادرات مواد مخدر تولید شده در افغانستان از دلار استفاده نکنند؟

وی در این باره توضیح می‌دهد: این خبر به هیچ صورت نمی‌تواند اجرایی شود اما در کل چون خبر مثبتی برای بازار ارز نیست به صورت موقت تاثیر می‌گذارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا