کد خبر: 040103154807
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

معاون برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره ایمپاسکو: هدف، افزایش جذب سرمایه در بخش معدن در راستای افزایش تولید و اشتغال است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو گفت: یکی از اهداف شرکت بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید جذب و هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت معدن و صنایع معدنی است که این هدف در سال گذشته به خوبی محقق شد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: یکی از روش‌های هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی در راستای افزایش تولید و اشتغال بهره مندی از توانمندی‌های فنی و مالی بخش خصوصی در اکتشاف، تجهیز و استخراج محدوده‌های معدنی است که این امر در سال ۱۴۰۳ و با توجه به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» با جدیت بیش از پیش پیگیری خواهد شد.

عضو هیات مدیره ایمپاسکو تصریح کرد: بر همین اساس اقدامات مربوط به طرح سرمایه‌گذاری احداث کارخانه طلای کوه‌دم اکنون به پایان رسیده است.

وی افزود: کارخانه طلای کوه دم با پشت سر گذاشتن مراحل طراحی و اجرا و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال، اوایل سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی تاکید کرد: عملیات طراحی، تجهیز و آماده سازی معدن و احداث کارخانه تولید طلا با ظرفیت سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (شرکت زر کاو پاسارگاد) انجام شده است.

وی ادامه داد: معدن طلای کوه دم دارای پروانه بهره‌برداری به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با ظرفیت استخراج سالانه ۱۴۰ هزار تن کانسنگ طلا است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: عیار میانگین کانسنگ طلای این معدن که در شهرستان اردستان استان اصفهان واقع شده، ۱.۴ گرم بر تن است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا