کد خبر: 28040038446
اخبار شرکت ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت گل‌گهر عنوان کرد: گام بلند گل گهر برای توسعه

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت گل گهر گفت: شرکت گل گهر با همکاری شرکت های هم‌گروه در حال تکمیل آخرین زنجیره های صنعت آهن و فولاد است؛ این مهم با توجه به میزان ذخایر سنگ آهن موجود و پتانسیل های در حال اکتشاف، با تکمیل چند کارخانه در حال ساخت و مصوب در زنجیره، به ظرفیت نهایی خود خواهد رسید.

مهندس علی اکبر اشرفی در گفت‌وگو با نشریه داخلی این شرکت افزود: در طول سال های برنامه تا آخر سال ۹۹ تعداد ۴۵ طرح در شرکت گل گهر و شرکت های همگروه در زمینه های تولید محصولات زنجیره فولاد شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد، طرح های زیربنایی، تامین انرژی، راه و راه آهن، پروژه بزرگ شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس، پروژه های بهینه سازی و نوسازی تجهیزات با مجموع سرمایه گذاری ۱۲۲۶۰ میلیارد تومان و ۱۹۴۱ میلیون یورو معادل ۶۸ هزار میلیارد تومان انجام شده و به بهره برداری رسیده و تعداد ۲۳ پروژه با مجموع سرمایه گذاری ۶۵۵ میلیون یورو و ۴۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان نیز در دست اجرا می باشد.

وی ادامه داد: گل گهر همواره با چشم انداز و دیدگاه استراتژیک و با برنامه ریزی دقیق حرکت کرده و حاصل آن توسعه و پیشرفت شگفت انگیز در طول دهه گذشته بوده است. در شورای عالی توسعه منطقه که از مدیران استراتژیست و خوش فکر مجموعه و کشور تشکیل شده، برنامه گل گهر ۱۴۱۴ در مراحل پایانی تدوین می باشد. در این برنامه با توجه به نتایج مطالعات استراتژی شرکت که از دو سال پیش در جریان بوده، علاوه بر تکمیل زنجیره آهن و فولاد با توجه به پتانسیل و توانایی منطقه، بحث های جدیدی مانند گسترش جغرافیایی شرکت و تنوع محصول مطرح شده است.

مهندس اشرفی افزود: این برنامه شامل ۳۶ طرح با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر ۵۱۲۲ میلیون یورو معادل ۱۴۶ هزار میلیارد تومان بوده و سهم گل گهر به تنهایی بالغ بر ۲۷۴۷ میلیون یورو معادل ۷۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت گل‌گهر اظهار کرد: مسئله تامین سنگ آهن و اکتشافات در این زمینه برای حفظ تداوم تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در برخی نقاط از جمله آنومالی های بین معادن گل گهر، ایران مرکزی با حفاری بیش از ۸۰ هزار متر ادامه یافته است.

مهندس اشرفی تصریح کرد: بحث گسترش جغرافیایی و تنوع محصول و رفتن به سمت ایجاد معدن و کارخانه تولیدات طلا، مس، فلزات کمیاب و استحصال عناصر با ارزش از شورابه ها؛ مستلزم گرفتن محدوده های اکتشافی در گستره کشور می باشد که در این خصوص از سال گذشته اقدامات بسیار وسیعی برای اخذ محدوده در استان های کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان صورت گرفته که خوشبختانه در مذاکرات انجام شده با وزارتخانه توسط مدیرعامل محترم اخیراً موفق به ثبت پهنه ای بزرگ با مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع شده ایم.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته نیز در چهار محدوده فلز آنتیموان، طلا و سنگ آهن برنده مزایده شده ایم که این کار با قوت و قدرت تمام ادامه خواهد یافت و برای انجام اکتشافات در این محدوده ها برنامه ریزی لازم صورت گرفته است. خرید ۶ دستگاه حفاری مغزه گیری بزرگ نیز توسط هیئت مدیره محترم مصوب شده که با ورود آن ها کار اکتشافی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا