کد خبر: 23040037732
اقتصاداقتصاد کلانبازرگانی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد؛ تسریع در روند حمل و جا به جایی کالاها از بندر امام خمینی(ره) تا ۱۵ روز آینده

طالبی گفت: امیدواریم با مشوق‌هایی که برای کامیون داران در نظر گرفته شده، تا ۱۵روز آینده کالاها به نقاط مختلف کشور حمل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طالبی، معاون سازمان حمل و نقل سازمان راهداری درباره تمهیدات ویژه سازمان راهداری برای تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و راهبردی گفت: امیدواریم با مشوق‌هایی که برای کامیون داران در نظر گرفته شده است، بتوانیم تا ۱۵ روز آینده کالا‌ها را به اقصی نقاط کشور حمل کنیم.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۴ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور جا به جا شده است.

این مقام مسئول گفت: از این میزان ۶.۵ میلیون تن بار کالای اساسی بوده که از بنادر عمده کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

 او ادامه داد: خوشبختانه با اتفاقات و تمهیدات و مشوق‌هایی که در هفته گذشته اخذ کرده‌ایم امیدواریم روند ترخیص کالا سرعت یابد.

طالبی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان صمت بتوانیم بحث تخصیص لاستیک و روغن موتور را برای سرعت در ترخیص کالا اجرایی کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری اظهار کرد: در حال حاضر جلسات و بازدید‌های از جمله معاون نظارت بازرسی داشتیم که در این بخش تمام ارگان‌ها حضور داشتند و توانستیم تصمیمات لازم را در این بخش اخذ کنیم.

او یادآور شد: براساس اولویت‌هایی که در نظر گرفته‌ایم و همچنین تصمیمات گرفته شده، امیدواریم طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده سرعت حمل و جابه جایی کالا را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تخلیه کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی، قرار شده کامیون‌های درون‌شهری دارای کارت هوشمند، و همچنین، کامیون‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی هم مجاز باشند تا به این بندر اعزام شوند، افزود: امیدواریم با این روند شاهد تخلیه هرچه سریع‌تر بندر امام خمینی(ره) باشیم و مانع از فاسد شدن کالاها در این بندر شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا