کد خبر: 26070050306
اخبار شرکت ها

معاون سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر: رویکرد گل‌گهر، رویکردی ارزش آفرین است

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این شرکت ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی در زمینه پهنه‌های معدنی و فرآوری محصولات مختلف دارد که آن را به اصلی‌ترین تولیدکننده و تامین‌کننده مواد اولیه صنعت فولاد کشور تبدیل کرده است.

مهندس سید محسن نبوی در گفتگو با ماهنامه اخبار فلزات بیان کرد: ارتقای ظرفیت زیرساختی در حوزه محصولات فولادی؛ تکیه‌کردن بر فعالیت هلدینگ در زنجیره ارزش و نیز تامین مالی شرکت‌ها در راستای تکمیل پروژه‌های آن‌ها، از جمله استراتژی‌های افزایش سودآوری این شرکت است.

وی اظهار داشت: گل‌گهر برای توسعه زنجیره ارزش خود، با تاسیس شرکت‌های فولادی، به حوزه تولید محصولاتی نظیر آهن اسفنجی و محصولات فولادی وارد شده و در آینده‌ با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی، زنجیره فولاد را تکمیل خواهد کرد.

نبوی گفت: مشارکت گسترده در تکمیل پروژه انتقال آب خلیج فارس به منظور رفع بحران آب منطقه و صرفه‌جویی هزینه‌ها، بستن قرارداد «BOT» برای رفع بحران برق شرکت‌های فولادساز منطقه و صرفه‌جویی هزینه برای این شرکت‌ها، انجام فعالیت‌های مولد در سایر مناطق کشور و جهان از جمله سیستان و بلوچستان در حوزه طلا و مس و آنتی‌موآن و بهره‌برداری از معادن مس قزاقستان از جمله دیگر اقدامات توسعه‌ای و سودآور گل‌گهر بوده است.

وی ادامه داد: گل‌گهر هم‌جهت با طرح جامع فولاد کشور، چشم‌انداز تولید ۲۴ میلیون تن کنسانتره، ۲۱ میلیون تن گندله و بیش از ۵ میلیون تن شمش فولادی را مدون ساخته که بخش عمده‌ای از این چشم‌اندازها محقق شده و تاثیر قابل توجهی بر رشد درآمدها داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت گل‌گهر افزود: توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و رشد درآمدهای شرکت موجب شده تا گل‌گهر به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های بورس اوراق بهادار کشور تبدیل شود و افزایش سود خالص شرکت طی یک سال اخیر و چشم‌انداز مثبت سودآوری آن در سال ۱۴۰۰ موجب افزایش بازده مورد انتظار سهامداران این شرکت و افزایش نسبت قیمت به درآمد هر سهم شده که به افزایش قیمت بازار هر سهم و افزایش ارزش بازار کل سهام شرکت منتج شده است، به طوری که ارزش بازاری این شرکت تا ۲۸شهریور از ۲۱۹هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفته است.

وی تاکید کرد: گل‌گهر با انجام فعالیت بازارگردانی از ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و تقسیم سود متعارف میان سهامداران توانسته از ابتدای سال تاکنون بازدهی ۶۰ درصدی را برای سهامداران خود محقَق سازد.

نبوی گفت: این شرکت با خریدهای حمایتی سهام کگل توسط شرکت‌های تابعه و خریدهای حمایتی بازارگردان، سهام خود را از ریزش قیمت در بازار سرمایه مصون نگه داشته است.

مهندس نبوی عمده‌ترین دلیل طرح‌‌های افزایش سرمایه شرکت در سال‌های اخیر را تکمیل و افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های گندله یک و دو و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های شرکت‌های زیر مجموعه دانست و گفت: اکثر طرح‌های افزایش سرمایه، از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته اولین چرخه کامل فولاد کشور، از معدن تا تولید شمش فولادی، در منطقه گل‌گهر به پایان رسید تا این شرکت به عنوان یک بازوی توانمند، نقش بی‌بدیلی در صنعت فولاد کشور ایفا ‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا