کد خبر: 21050041860
بازرگانیتوسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانیخدمات و توزیعسلامت و رفاه

معاون فنی و امور گمرکی: یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن چینی امروز می‌رسد

معاون فنی و امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران گفت:​ امروز یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن چینی به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد.

به گزارش تسنیم، مهرداد جمال ارونقی افزود:​ این محموله به محض رسیدن با حداقل تشریفات و در پای پرواز توسط گمرک ترخیص و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت خواهد شد.

ورود ۲۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن تاکنون به کشور

وی گفت:​ از ۱۵ بهمن سال گذشته تاکنون ۳۳ محموله در مجموع به میزان ۲۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن وارد کشور شده است.

معاون فنی و امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران افزود:​ از این میزان ۱۶ محموله یعنی ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار دز واکسن از چین، سه محموله به میزان دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن آسترازنکا از ژاپن، یک محموله به میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار دز واکسن کوواکس از ایتالیا، ۱۰ محموله واکسن اسپوتنیک روسی به میزان یک میلیون و ۲۰ هزار دز، یک محموله به میزان ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کوواکس کره جنوبی، یک محموله به میزان ۳۱۵ هزار دز واکسن آسترا زنکا روسی و یک محموله به میزان ۱۲۵ هزار دز واکسن بهارات هندی وارد کشور شده است که با احتساب یک میلیون و ۱۱۰ هزار واکسنی که امروز از چین به فرودگاه امام (ره) می‌رسد مجموع واکسن‌های وارداتی به کشور به ۲۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۱۰ هزار دز خواهد رسید.

شیرخشک‌های درحال فساد هنوز به گمرک اظهار نشده است

معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: شیرخشک‌هایی که بنا به اظهار صاحب بار در حال فاسد شدن در گمرک است هنوز برای بررسی به گمرکات اظهار نشده است.

به گزارش تسنیم، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه یک و نیم میلیون دلار مواد اولیه شیر خشک در گمرکات کشور در حال فاسد شدن است گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۵۰۰ میلیون تن مواد اولیه تولید شیر خشک از طریق گمرک شهید رجایی بندر عباس وارد کشور شده است که بخشی از آن با درخواست صاحب کالا بدلیل شرایط نامناسب جوی بندر عباس به گمرک مشهد ترانزیت شده است.

وی افزود: این کالا در گروه کالایی یکم و مشمول ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی بوده که پس از رسیدن به گروه ۲۵ و بعد گروه ۲۷ تغییر یافته است.

ارونقی افزود: مکاتبات متعددی برای تغییر اولویت این کالا بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تخصیص ارز ترجیحی صورت پذیرفته، اما هنوز این درخواست مورد پذیرش وزارت صمت قرار نگرفته است و بنابراین هنوز ثبت سفارشی برای آن صادر نشده تا به گمرک اظهار شود.

وی گفت: طبق مقررات و با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از ورود، کالا باید متروکه اعلام و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گرفت، اما چون هنوز کالا به فروش نرفته بود، با درخواست صاحب کالا، برای اعاده اظهارنامه اقدام شد تا تشریفات ترخیص کالا در گمرک آغاز شود.

معاون فنی گمرک افزود: این اقدامات هنوز منجر به نتیجه نشده و هنوز مجوزی از سوی وزارت صمت صادر نشده و از سوی دیگر، مجوز حداقل اسنادی هم از سوی وزارت بهداشت برای این کالا صادر نشده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا