کد خبر: 20119915269
بورس

معاون وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرد؛ واریز ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت

عسگری گفت: پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران در سه مرحله صورت گرفته و مبلغ کل سود پرداخت‌شده ۱۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسگری معاون وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی گفت: برای آنکه افراد بتوانند اختیار مسقیم در مدیریت سهام عدالت داشته باشند به وزارت اقتصاد، سازمان بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی این حق انتخاب را دادند که افراد بتواند سهامشان را در قالب روش مستقیم یا غیر مستقیم مدیریت کنند.

او افزود: تاکنون حدود ۱۲ هزار و پانصد میلیارد سود سهام عدالت پرداخت شده است و ۵۲.۲ درصد افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، برای اینکه ما بتوانیم وضعیت سهامداران را تعیین کنیم باید هرچه سریع‌تر مجامع هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی را برگزار کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: به دلیل پراکنده بودن افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند امکان حضور مستقیم آن‌ها در مجامع نیست، به همین دلیل باید در سامانه سجام باید ثبت نام کنند.

عسگری بیان کرد: تاکنون حدود ۱۵ میلیون نفر از افرادی که روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند در سامانه سجام ثبت نام کردند که تا سی میلیون نفر فاصله زیادی داریم برای برگزاری مجامع باید پنجاه درصد از سهامداران در مجامع حضور یابند.

عسگری تصریح کرد: انتخاب هیات مدیر شرکت های سرمایه گذاری استانی در ۲۰ اسفند ۹۹ انجام می شود و  برای آنکه افراد بتوانند با خیال راحت در این انتخاب شرکت کنند بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت نام در سامانه سجام کنند افرادی که متقاضی حضور در هیات مدیره شرکت ها هستند می توانند اسامی خود را به سازمان بورس اعلام کنند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران در سه مرحله صورت گرفته و مبلغ کل سود پرداخت‌شده ۱۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: در استان‌های کرمان، فارس و یزد، ۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند. در ۱۰ استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است.

وی افزود:تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، کاندید شده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا