کد خبر: 2508996435
صنعت و معدن

معاون وزیر صمت اعلام کرد: صدور ۳۶۶۵ پروانه بهره برداری در هفت ماه نخست امسال

معاون وزیر صمت از صدور ۳۶۶۵ پروانه بهره برداری طی هفت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی اعلام کرد: در هفت ماهه سال جاری ۳۶۶۵ پروانه بهره‌برداری صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: از بین ۳۴ محصول منتخب، ۲۱ محصول با رشد تولید مواجه شده‌اند که این محصولات جز کالاهای اصلی بخش صنعت و معدن می‌باشند.

وی گفت: در این مدت کاتد مس با ۱۶۹ هزار تن با رشد ۸ درصدی، فولاد خام با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن با رشد ۸.۷ درصدی، انواع خودرو سواری با حدود ۴۷۹ هزار دستگاه با رشد بیش از ۲۱ درصدی، شمش آلومینیوم با بیش از ۲۳۱ هزار تن با رشد ۵۲ درصدی، سیمان با تولید نزدیک به ۴۲ میلیون تن رشد ۱۴ درصدی و ماشین لباسشویی با ۵۵۰ هزار دستگاه با رشد ۵۳ درصدی را در هفت ماهه امسال نشان می‌دهد.

معاون طرح و برنامه، تأمین مالی واحدهای تولیدی را از مهمترین دغدغه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: برای تحرک بیشتر واحدهای صنعتی نیازمند سرعت بیشتر نظام بانکی هستیم.

زرندی گفت: دو محلی که وزارت‌خانه برای کمک به تأمین مالی واحدهای صنعتی دارد، در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه و پروژه رونق تولید است که در ۷ ماه امسال جمعاً از این محل حدود ۲۵۰۰ واحد تأمین مالی شده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: بعد از پیگیری‌های متعدد این وزارتخانه برای تأمین مالی بخش صنعت و معدن، مصوبه‌ای در کارگروه رفع موانع جهش تولید و شورای پول و اعتبار به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

زرندی تاکید کرد: این منابع با رویکردی متفاوت از تسهیلات گذشته قرار است به بخش صنعت و معدن اعطا شود که البته امیدواریم فرایند اجرایی آن با سرعت بیشتری در سیستم بانکی آغاز شود تا واحدهای تولیدی در ماه‌های پایان سال بتوانند از آن بهره مند شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا