کد خبر: 200802142879
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

معاون وزیر صمت؛ تولید ماشین‌آلات راهسازی در کشور ۱۰۴ درصد رشد یافت

معاون صنایع و ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، گفت: سه هزار و ۶۰۰ شرکت صنعتی و ۴۵ هزار واحد صنفی در این عرصه اقتصادی فعالیت دارد.

سیدمحمد موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نسل کشی و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع مردم غزه و فلسطین، اظهار کرد: سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل اقدامات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی بسیار جای تاسف دارد و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

وی ادامه داد: از میان واحدهای فعال در عرصه تولید ماشین آلات راهسازی و معدن، ۲۰۰ شرکت دانش بینان ها هستند که ورود آنها به این بخش بسیار حایز اهمیت می تواند باشد.

موسوی تصریح کرد: ۴۵ سال است که بازار ایران از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده اما کشور ما به برکت نیروهای انسانی توانمند و تلاشگر خود امروز به جایی رسیده که از بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی، یک و نیم میلیارد دلار آن توسط ایرانیان با تولید ۱۱۰ محصول کسب می شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعتگران ایرانی که در واقع سربازان جهاد اقتصادی هستند نه تنها نیاز داخل کشور را در حوزه‌های تخصصی تامین می‌کنند بلکه در بخش صادرات هم حضور جدی و فعالی دارند.

معاون صنایع و ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت اضافه کرد: امروز جنگ تنها در فلسطین نیست بلکه روزانه در کشور ما جنگ اقتصادی توسط صنعتگران کشورمان مدیریت می شود.

وی با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، تاکید کرد: در طول هشت سال فعالیت دولت قبل، میانگین رشد کشور ۲.۵ درصد بود در حالی که در سال نخست استقرار دولت سیزدهم این آمار به ۴.۵ درصد و در بهار امسال نیز به پنج درصد، بدون اتکا به منابع نفتی رسیده است.

به گفته موسوی، سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار صادرات محصولات صنعتی در کشور داشتیم که این میزان بیانگر تحرک بخشی در این بخش بوده است.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۴۰ درصدی تولید تراکتور در کشور، افزود: خوشبختانه امروز به جایی رسیده ایم که متقاضی دریافت تراکتور در صف انتظار خرید را نداریم و این در حالی است که پارسال بیش از پنج هزار دستگاه تراکتور مازاد نیز تولید کردیم.

وی افزود: هم اکنون از تولید ۲۵ هزار دستگاه تراکتور در سال به ۳۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور رسیده ایم در حالی که نیاز کشور سالانه ۲۵ هزار دستگاه است و در حال برنامه ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور هستیم تا بتوانیم نسبت به صادرات آن نیز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز روابط با کشورهای همسایه رو به افزایش و بهبودی است و این مساله بهترین فرصت را برای ایجاد یک کریدور اقتصادی برای صنعتگران فراهم می کند، گفت: عمده مسایل ما در حوزه گمرک، بانک ها و رفع تعهدات ارزی است که حل مسایل یاد شده نیازمند به یک تقسیم کار ملی می باشد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات عزیزالله افضلی، محسن رستمی به عنوان رییس سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا