کد خبر: 140902145411
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

معاون وزیر صمت: حرکت به سمت تولید مشترک خودرو با شرکای خارجی همراه با انتقال دانش فنی است

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: برای سال آینده، موضوع واردات کم کم تبدیل به سرمایه گذاری بر روی زیرساخت‌های کشور و تولید مشترک در ایران و انتقال دانش و فناوری تولید خواهد شد.

ایکوپرس- مهدی ضیغمی در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، در خصوص استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی و به ویژه ایران خودرو برای همکاری‌های اوراسیا بیان کرد: قراردادهای بسیار خوبی میان شرکت های ایرانی مانند ایران خودرو و سایر قطعه سازان با کشور روسیه، بلاروس و سایر کشورهای اوراسیا منعقد شده است.

وی افزود: ایران ظرفیت‌های مناسبی دارد و اتفاق خوبی که در حال حاضر با کشور چین در حوزه انتقال تکنولوژی و تولید مشترک رخ داده است، به توسعه روابط ما در حوزه خودرویی کمک می کند.

ضیغمی، با بیان این‌که تا پیش از این در حوزه صادرات خودرو اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پلتفرم‌های جدید و محصولاتی که شرکت هایی مانند ایران خودرو ارایه کرده‌اند، بازار خوبی را در حوزه صادرات به ارمغان می‌آورد، گرچه نیاز است خودروسازان ما قدری در این زمینه فعال تر باشند.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تولید مشترک خودروی برقی با طرف چینی توافقات خوبی صورت گرفته است، گفت: امسال و سال آینده برنامه واردات انبوه خودروی برقی به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و در سال آینده حرکت به سمت تولید مشترک و انتقال فناوری تولید به کشور خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا