کد خبر: 27070050521
صنعت و معدن

معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو : ۲۲ هزار میلیارد داخلی سازی قطعات خودرو در میز پنجم ساخت داخل خودرو در ایدرور، با ۵۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو گفت:  ارزش قرار دادهای امضا شده این میز، بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال است که داخلی سازی این قطعات سالانه  ۵۶ میلیون یورو صرفه جویی را به دنبال خواهد داشت.

محسن صالحی نیا تصریح کرد : این قراردادها بین ۲۳ شرکت  توانمند داخلی برای داخلی سازی ۳۳  قطعه پروژه در خودروهای تولیدی دو خودرو ساز بزرگ داخلی  منعقد شده است .

صالحی نیا با اشاره به برنامه ریزی  مشترک وزارت صمت و ایدرو   جهت  استفاده از ظرفیت شرکت های قطعه ساز و دانش بنیان داخلی  ابراز امیدواری کرد : با تحقق برنامه های بومی سازی قطعات خودرو  بتوانیم به اهداف کمی و کیفی  و افزایش عرضه و تولید خودرو در سال جاری و سال آینده دست پیدا کنیم .
به گفته رئیس هیات عامل ایدرو تاکنون در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو  ۱۵۴  قطعه – پروژه  با ارزش   ۴ هزار و ۴۶۰  میلیارد تومان و  کاهش ارز بری سالانه  ۳۴۱ میلیون یورو  در تیراژ  انبوه داخلی سازی شده است .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا