کد خبر: 17060045530
صنعت و معدن

معاون وزیر صمت: ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده اند

معاون وزیر صمت گفت: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده اند.

به گزارش مهر به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی با تبیین محورهای سه گانه در خصوص رویکرد پشتیبانی و رفع موانع تولید بیان کرد: تسهیل فرآیند تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع اعم از تجهیزات، ماشین آلات، اجزا و قطعات و برنامه ریزی برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صمت برای صیانت از بخش مولد کشور، توسعه اشتغال زایی و سرمایه گذاری صنعتی است و تحقق این مهم حضور فعال همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد تا با حفظ روند افزایشی تولید، رشد صنعتی در سال جاری تداوم یابد.

معاون امورصنایع وزارت صمت تدوین نقشه راه برای صنایع راهبردی را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: ۳۶ پروژه تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که حمایت از صنایع راهبردی نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، شیمیایی، دارویی وتجهیزات پزشکی از جمله زیر پروژه‌های این برنامه تحولی است.

تدوین سه برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی و فلزات گرانبها

صادقی نیارکی تدوین برنامه عملیاتی توسعه سه صنعت راهبردی را هماهنگ با ۵ پروژه تحولی فوق برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته تدوین سه برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی و فلزات گرانبها در دستور کار قرار گرفت و امسال با حضور تشکل‌ها و صنایع پیشران به تأیید نهایی رسید.

وی افزود: علاوه بر سه برنامه فوق، بسته سیاستی–حمایتی برای توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات به عنوان صنایع مادر تخصصی با حضور تشکل‌های تخصصی نهایی شده است که جهت استحضار برای وزیر ارسال خواهد شد.

معاون امورصنایع وزارت صمت حفظ روند افزایشی تولید بنگاه‌های صنعتی و رفع مشکلات وچالش های پیش روی صنعتگران را از دیگر محورهای راهبردی برای صیانت از بخش تولیدی کشور برشمرد و از برنامه ریزی وزارت صمت برای احیا واحدهای تعطیل و غیرفعال خبر داد.

۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند

صادقی نیارکی آسیب شناسی و ارزیابی وضعیت ۱۳ هزار واحد صنعتی غیر فعال را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صمت برشمرد و تصریح کرد: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: در یک بازه زمانی کوتاه، وضعیت واحدهای غیر فعال به تفکیک هر استان با اولویت میزان سرمایه گذاری، اشتغال، ظرفیت تولید و… بررسی ودلایل توقف فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران احصاء و سپس نسبت به واکاوی و رفع چالش‌ها و موانع پیش روی این واحدها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای احیا ۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تصریح کرد: در کنار آسیب شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیر فعال، احیا ۲ هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده اند نیز در دستور کار بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری بازوهای اجرایی که در سراسر کشور مشغول به کار هستند، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا