کد خبر: 26070050303
صنعت و معدن

معاون وزیر صنعت خبر داد: سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در پروژه‌های معدنی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی از سوی شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «وجیه‌الله جعفری» امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) در دانشگاه تهران افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از ابتدای فعالیت تا امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی با کمک بخش خصوصی انجام داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته تلاش شد تا نقش تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و بسترسازی برای بخش خصوصی از سوی ایمیدرو افزایش یابد و تا حد ممکن از اجرا فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: امروز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از طرح‌های مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی توسط بخش خصوصی با هدایت و حمایت ایمیدرو در حال انجام است و تا پایان سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن اجرایی شده است.

جعفری بیان داشت: تلاش شده تا از ظرفیت شرکت‌های وابسته یا تابعه ایمیدرو در اقتصاد کشور نیز که شرکت‌هایی پیشران بوده و ۲۳ درصد ارزش بورس را در اختیار دارند کمک بگیریم.

وی تاکید کرد: امروز موضوعاتی نظیر «کربن صفر» و «ضایعات صفر» جزو برنامه های حیاتی بخش معدن و صنایع معدنی است که دستیابی به آن‌ها نیازمند خلاقیت و فناوری در حوزه‌ها است.

‌رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۳ ادامه داد: حمایت از ایده‌های نوآورانه و افزایش توانمندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا