کد خبر: 170802142757
اخبار شرکت هابانک و بیمه

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران: پیشگیری در بیمه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری در بیمه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، فرشید عابدی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب حوزه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: در تفاهم نامه بیمه روستایی، پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از ابتدای امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی هستیم.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: مراکز شبانه روزی در مناطقی که جمعیت کم دارند به خصوص مناطق مرزی و مراکز شبانه روزی در مناطق کم جمعیت، امسال به طور ویژه افزایش درآمد خواهند داشت، امسال اضافه شدن کارشناس تغذیه و کارشناس بهداشت روان برنامه ریزی شده که باید استان در راستای جذب نیروهای لازم اقدام کند.

وی گفت: امسال برای موضوع آموزش هم اعتبار خاص در نظر گرفته شده و در مسیر راهنمایی‌های بالینی باید حرکت کنیم.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه فعالیت‌های پیشگیری در هشت زمینه دنبال می‌شود گفت: در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است که پنج درصد اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر پایه در حوزه پیشگیری هزینه شود که از این حیث می‌توان شاهد اتفاقات تاثیرگذار در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت هزار روز نخست زندگی فرد شامل بارداری مادر تا ۲ سالگی فرزند اضافه کرد: فعالیت‌های خود مراقبتی بین مردم مورد حمایت بیمه سلامت است و در حوزه ورزش نیز انتظار داریم پزشکان و کارشناسان تغذیه به کاهش وزن افراد ورود پیدا کنند که در صورت تحقق اهداف مد نظر مشوقی هم در نظر گرفته شده است.

عابدی بر تعریف تغذیه سالم از سبد غذایی بومی خراسان جنوبی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پیشگیری از افسردگی، یکی از مهمترین برنامه ها در بهداشت روان است در این زمینه انتظار می‌رود کارشناسان فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشند.

وی همچنین کنترل دخانیات را در کاهش مصرف مواد مخدر اثرگذار دانست و افزود: برای ترک دخانیات هم مشوق‌هایی از سوی بیمه سلامت دریافت می‌شود که لازم است در این زمینه اطلاع رسانی شود.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در پیشگیری سطح چهار نیز کاهش اقلام دارویی و آزمایشگاهی مد نظر است که در این زمینه مشوقی برای پزشکان بویژه پزشکان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا