کد خبر: 22100064995
بازارها و خدمات مالی

معرفی ده صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی 

با افزایش شدید قیمت بیت کوین توجه شماری از سرمایه‌گذاران در دنیا به این بازار پر نوسان و هیجان انگیز جلب شد. در ایران هم، برخی از سرمایه گذاران شروع به خرید رمزارزها کردند.

در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که واژه ارز دیجیتال به اشتباه است و در اصل کریپتوکارنسی ها را می توان ارزرمز و یا ارزرمزنگاری شده نامید.

اما  بین عموم مردم واژه ارزدیجیتال آشناییت دارد  و معمولاً بیتکوین را یک ارز دیجیتال می نامند، اما بهتراست بدانیم که واژه درست ارزرمز نگاری شده است و ارز دیجیتال همان دیجی کوین است.

 امروز صرافی های زیادی به صورت آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می دهند. در این مقاله به معرفی ده صرافی برتر ارز دیجیتال  ایرانی  می پردازیم.

ما این صرافی‌ها را از نظر رابط کاربری ، پلتفرم معاملاتی،هزینه تراکنش و …..بررسی خواهیم کرد.

Bitpin.ir

یکی از بهترین صرافی های حال حاضر ارز دیجیتال که شاید کمتر کسی با آن آشنایی داشته باشد  bitpin  است. این صرافی از تعداد زیادی از رمزارزها پشتیبانی می کند و خرید و فروش با سرعت زیادی انجام می شود. همچنین صرافی دارای ابزارهای معاملاتی از جمله حد ضرر و  , oco برای مدیریت ریسک است ، این پلتفرم دارای خرید و فروش سریع وآسان است.

 کارمزد معاملات در این صرافی برای تبدیل کریپتو به کریپتو ثابت است و کارمزد معاملات در خرید آسان بیت‌پین صفر است. این صرافی کاربری راحتی دارد . همچنین می توانید عضو ربات‌تلگرام این صرافی شوید و از خدمات آن استفاده کنید.

بیت پین دارای ۶ سطح کاربری است که در هر سطح میزان واریز و برداشت ریالی و ارزی متفاوت است. این سطوح کاربری نسبت به سطح احراز هویت شما تعیین می‌شود. احراز هویت در این صرافی اجباری می باشد.

همچنین دارای اپلیکیشن اندروید و نسخه ios می باشد. این صرافی پشتیبانی را از طریق چت آنلاین انجام می دهد و همچنین جوایز متعددی درماه برای کاربران خود در نظرگرفته، شما می توانید کد معرف خود را در اختیار دوستانتان بگذارید که اگر آن ها در بخش معرف هنگام ثبت نام کد شما را وارد کنند،

 ۳۰% از کارمزد معاملات بیت پین به حساب شما واریز می‌شود، و یا می‌توانید کد دعوتی ایجاد کنید که از این ۳۰ درصد مقداری را به زیرمجوعه‌تان باز گردانید، در اصل از هزینه‌های کارمزدی که زیرمجموعه‌هایتان برای معاملات باید پرداخت کنند کم می‌کنید و به خودشان بر‌می‌گردانید.

Ariomex.com

صرافی دوم آریو مکس نام دارد، این صرافی هم دارای اپلیکیشن است اما فقط برای نسخه اندروید. در این صرافی خرید و فروش سریع وجود دارد و پلتفرم ترید این صرافی هم دارای ابزارآلات معاملاتی زیادی است.

علاوه بر خرید به صورت مارکت و لیمیت میتوانید از ابزار استاپ لاس( حد ضرر) و حد سود استفاده کنید. همچنین صرافی دارای پلتفرم دمو است و دو سطح کاربری دارد اما عدم پشتیبانی از شبکه TRC 20 از معایب این صرافی است. پشتیبانی هم  از طریق تماس امکان پذیر است

Tabdeal.org

صرافی تبدیل ۳ سومین صرافی است که امروز به شما معرفی می کنیم.در حالی که این صرافی اپلیکیشنی ندارد اما ابزارهای معاملاتی متعددی را پوشش می دهد از جمله خرید به صورت مارکت یا لیمیت ،حد ضرر و حد سود.

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال بر پایه تتر به صورت ثابت ۰.۲%درصد است ،و برای مارکت تومانی با کارمزد ۰.۱۵% الی۰.۴ % . این صرافی از شبکه trc20 پشتیبانی میکند. پشتیبانی از طریق تماس و چت انلاین با پاسخگویی ۲۴ ساعته امکان پذیر است.

همچنین ۶ سطح کاربری دارد اما تبدیل بر اساس سطح احراز هویت، برای کاربران خود تعیین کارمزد نمی‌کند.احراز هویت نیز در این صرافی اجباری می باشد.

Didex.ir

حداقل خرید از صرافی دیدکس صد هزار تومان است ، یعنی شما می توانید تنها با ۱۰۰ هزار تومان ارز دیجیتال بخرید و از وبلاگ خبری و آموزشی این صرافی نیز استفاده کنید. اگرچه ناحیه کاربری این صرافی ابزارهای معاملاتی مثل حد ضرر را ندارد اما پلتفرم آن برای یک معامله حرفه ای آماده است.کارمزد این صرافی بین ۰.۱% تا۰.۲  %  برای معاملات بر پایه رمز ارزها است و به گفته سایت حداکثر زمان احراز هویت  ۱ روز است.

احراز هویت  در این صرافی هم اجباری می باشد. از نکات منفی این صرافی می توان به پشتیبانی نکردن از شبکه لایتنینگ، سیستم درآمد زایی، اشاره کرد.اما نکته مثبت داشتن اپلیکیشن اندروید و ios است.

ok_ex.io

شاید اسم صرافی اوکی اکسچنج   برای خیلی از شما آشنا باشد. در اوکی اکسچنچ همه چیز به صورت اتوماتیک صورت میپذیرد . از درج قیمت به صورت لحظه ای تا ارایه کیف پول ارز های دیجیتال و ارسال و دریافت آنلاین ارز های دیجیتال.

این صرافی اپلیکیشن موبایل  فقط اندروید دارد اما نسخه ios آن به زودی منتشر خواهد شد.خرید و فروش سریع و آسان در این صرافی امکان‌پذیر است، همچنین استفاده از وبلاگ و پلتفرم آموزشی آن بدون ثبت نام در سایت هم ممکن است.

در ناحیه کاربری صرافی فقط میتوانید به صورت مارکت خرید کنید، یکی از مزیت های مهم این صرافی طراحی خوب این سایت است و کاربری راحتی دارد.

کارمزد معامله در این صرافی بین  ۰.۲% الی %۰.۴ می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته حداکثر مدت زمان احراز هویت در  صرافی اوکی اکسچنج ۱ روز است و امکان واریز تا ۱۵ میلیون تومان در هر روز برای کاربران وجود دارد.

Persianwallet.com

کارمزد این صرافی بر اساس سطح کاربری شما تغییر می کند .برای خرید کمتر از ۷ میلیون تومان شما ۰.۳۲% درصد کارمزد پرداخت می کنید. صرافی پرشین ولت کارمزد خود را بر اساس حجم مبادلات کاربران خود تعیین کرده و درصدی از حجم دارایی درخواستی کاربران را برمی‌دارد.همچنین دارای اپلیکیشن هم برای اندروید هم برای ios می باشد اما وبلاگ خبری و یا آموزشی ندارد.

حداقل خرید از این صرافی هم ۱۰۰ هزار تومان است و  پشتیبانی این صرافی از طریق تیکت و تماس امکان پذیر است .این صرافی خرید و فروش آسان دارد و دارای پلتفرم معاملاتی حرفه ای نیست . ناحیه کاربری و رابط کاربری این صرافی کاملاً ساده است. سه سطح کاربری وجود دارد و احراز هویت در این صرافی اجباری است.

Bitimen.com

اگرچه این صرافی اپلیکیشن موبایل ندارد اما ناحیه کاربری راحت و ساده ای دارد و می‌تواند تجربه کاربری خوبی برای شما فراهم کند.در صرافی بیت ایمن خرید به صورت مارکت امکان پذیر است پشتیبانی از طریق تماس امکان پذیر است ، کاربر برای خرید کمتر از ۵۰ میلیون تومان ۰.۲۸% کارمزد پرداخت میکند. این پلتفرم دارای ۴ سطح کاربری است و وبلاگ خبری و آموزشی هم دارد.

Mazdax.com

این پلتفرم معاملاتی چون درگاه پرداخت ریالی ندارد نیاز به احراز هویت هم ندارد .در این پلتفرم شما می توانید رمز ارز وارد کنید و با آن به معامله بپردازید

ابزار های معاملاتی مثل خرید به صورت مارکت و لیمیت دارد و خوبی آن این است که حد ضرر را هم می‌توان در این صرافی تعریف کرد.  وبلاگ خبری و آموزشی ندارد اما اپلیکیشن برای اندروید دارد. پشتیبانی صرافی به صورت چت انلاین است ، و  به عنوان پاداش برای دعوت از هر نفر به پلتفرم مزدکس، تا %۴۰ از کارمزد ترید آنها به شما تعلق می‌گیرد.

Phinix.ir

به گفته صرافی پروسه احراز هویت فینیکس حداکثر ۱ روز زمان می برد و حداقل مقدار قابل خرید در این صرافی بدون محدودیت و حداقل مقدار قابل فروش  نیز بدون محدودیت می باشد. این صرافی رمز ارز هم اپلیکیشن اندروید دارد هم Ios، اما وبلاگ خبری و آموزشی ندارد. در این صرافی میتوانید خرید و فروش سریع انجام دهید و از طریق تیکت پشتیبانی بگیرید.

کارمزد بازار تومانی در این صرافی  ۰.۳% الی %۰.۴ و  کارمزد بازار تتری  ۰.۱% الی %  ۰.۲  میباشد . از نکات منفی ان نداشتن ابزارهای معاملاتی مثل حد ضرر است.

Nobitex.ir

صرافی نوبیتکس برای اکثر شما حتماً آشنا است. این صرافی سه سطح کاربری دارد علاوه بر آن یک سطح دیگر به نام تریدر دارد که در این سطح ورود و خروج رمز ارز بسته میباشد. ابزارهای معاملاتی مثل خرید به حالت لیمیت یا حد ضرر ندارد اما در عوض یک رباط تلگرام دارد که می تواند معاملات شما را  پوشش دهد.

عملکرد درست صرافی در تسویه حساب با مشتریان یکی از مزایای این صرافی است ،معمولاً صرافی نوبیتکس به سرعت عمل در نقدینگی معروف است.مشکلاتی در رابطه با اپلیکیشن این صرافی وجود دارد و امیدواریم که به زودی حل شود . این صرافی دارای یک کیف پول اختصاصی است و حفاظت از کلید خصوصی به صورت آفلاین انجام می شود.

این کار برای جلوگیری از هک شدن صرافی اتفاق می‌افتد. حداقل خرید در این صرافی ۳۰۰ هزار تومان میباشد.کارمزد در مارکت تومانی ۰.۲% الی %۰.۳۵ و در مارکت تتری با ۰.۱۳% الی %۰.۱۵ میباشد.

یک صرافی خوب  باید یک پلتفرم راحت و ساده باشد، باید بتوان به سادگی در آن معامله کرد و از ابزارهایی مثل حد سود  و حد ضرر استفاده کرد ، یا مثلا در کمترین زمان به کاربر اجازه دسترسی به تمامی قسمت های سایت داده شود. جدا از این ها کارمزد مسئله جدی است ، صرافی خوب صرافی است که کارمزد کمی بگیرد و بهترین ارائه خدمات را ارائه دهد.

هر صرافی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد اما برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معیارهای وجود دارد که به آن می پردازیم:

امنیت

اگر یک صرافی امنیت نداشته باشد ، یک صرافی مرده است  ، چرا که امنیت از مهمترین عواملی است که کاربر به آن اهمیت می دهد . یک باگ در صرافی کافیست تا کاربر را از پلتفرم خارج کند واز تجربه بد کاربری خود به دیگران گزارش دهد. صرافی باید از روش های افزایش امنیت حساب مانند تائید دو مرحله ای، گوگل آتنتیکیتور، تائید ایمیلی و… استفاده کند.کنترل اتوماتیک مطابقت آدرس ولت و شبکه انتقال ارز داشته باشد.دقت کنید که دامنه سایت صرافی موردنظر حتما دارای پروتکل SSL باشد.

احراز هویت

اولین معیاری که برای جلوگیری از سوء استفاده های اقتصادی استفاده می‌شود احراز هویت است. یک صرافی ارز دیجیتال که به شبکه بانکی ریال وصل باشد حتما نیازمند احراز‌هویت است.این روند بسیار حوصله سر بر است، چرا که ممکن است تا ۴۸ ساعت هم زمان ببرد.

این فرایند نیازمند کد ملی ،کارت بانکی ، و در برخی موارد نیازمند آدرس محل سکونت و موارد دیگر است، به همین منظور در انتخاب صرافی باید دقت کنیم تا این روند به حداقل زمان کاهش یابد و یا به حداقل مدارک احتیاج باشد.

سیستم احراز هویت باید دقیق و سریع باشد.لازم است بدانید که احراز هویت اساساً چیز بدی نیست و مالکیت شما را به رمز ارزها مشخص می‌کند.وقتی احراز هویت می‌شوید در واقع شما صاحب اکانت در صرافی شناخته می شوید.

اعتبار

مسئله مهم دیگر اعتبار صرافی است ، حتماً بررسی کنید که آدرس صرافی در لیست اسکم یا کلاهبرداری نباشد .شرکت به صورت رسمی وجود داشته باشد و موسسین صرافی قابل شناسایی باشند. می‌تواند بلاگ و شبکه‌های اجتماعی صرافی را دنبال کنید تا اطمینان پیدا کنید که این صرافی فعال است.

سرعت

سرعت مهم دیگری است که در انجام تراکنش ها برای ما مهم است. همه می‌خواهند تراکنش‌هایشان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود ، بنابراین یک صرافی خوب سرعت بالایی هم در انجام معاملات دارد.

رابط کاربری ساده و راحت

 مسئله دیگر رابط کاربری ساده است. کاربر باید بتواند از تمام امکانات سایت به راحتی استفاده کند، سایت برایش پیچیده نباشد و ظاهر گرافیکی و رابط کاربری ساده و راحتی داشته باشد.

پشتیبانی

صرافی خوب حتما پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته دارد. این پشتیبانی می تواند از طریق چت آنلاین تماس تلفنی و یا موارد دیگر باشد ، چرا که کاربر ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز به مشکلاتی بربخورد که نیازمند راهنمایی باشد . بنابراین پشتیبانی یکی از موارد مهم در صرافی است. تیم پشتیبانی باید کیفیت و دانش مناسب داشته باشند.

تنوع ارز دیجیتال

یک صرافی خوب رمزارزهای متعددی را برای خرید و فروش در لیست کرده است.امروز بیش از ۸۰۰۰ رمزارز در سراسر جهان و صرافی‌های مختلف وجود دارد ، اما حدود ۱۰۰ تا از انها برتر و مطرح هستند. یک صرافی خوب از همه این ارزها پشتیبانی می‌کند . بسیاری از سرمایه گذاران و تریدر ها سبدی از ارزهای دیجیتال مختلف برای سرمایه گذاری دارند ، آنها باید بتوانند همه این کریپتو ها را  در صرافی خرید و فروش کنند و یا آنها را نگه دارند.همچنین کوین های جدید باید سریع در صرافی لیست شوند.

پلتفرم معاملاتی

از خدماتی که یک صرافی باید ارائه بدهد گذاشتن حد ضرر و یا حد سود هست، چرا که کاربر بتواند بعد از خرید مشخص کند که چه زمانی و در چه قیمتی میخواهد از بازار خارج شود، و یا اگر دسترسی به صرافی هم نداشت معاملاتش انجام شود.

درواقع ابزارها و امکانات ترید و معامله حرفه ای داشته باشد.همچنین شبکه های انتقال متنوع شامل ERC20 و TRC20 و BEP2 و BEP20 و…  هم داشته باشد.داشتن اپلیکیشن های اندروید و آی او اس یا ولت اختصاصی برای کاربران هم از مزایای صرافی به حساب می اید.

کارمزد

مسئله مهم دیگر در صرافی کارمزد است .معمولا کارمزد بر اساس حجم معاملات محاسبه می‌شود. در صرافی های متمرکز معمولاً کارمزد ها بالاتر هستند. شما میتوانید صرافی های مختلف را با هم مقایسه کرده و بسته به سطح کاربری  کارمزد را محاسبه کنید.صرافی باید کارمزد معقولی از هر تراکنش بگیرد.

محدودیت در واریز و برداشت

از نظر شما این فاکتور خیلی مهم به نظر نرسد اما برای برداشت فوری مخصوصاً در حجم بالا کاربر اذیت خواهد شد.بنابراین در انتخاب صرافی خود دقت کنید تا محدودیت کمتری در واریز و برداشت مخصوصاً ریال داشته باشد و تسویه حساب‌ ها سریع و آنی باشد. همچنین امکان واریز و برداشت انواع ارز وجود داشته باشد.

نقدینگی

نحوه قیمت گذاری ها هم  در صرافی باید منصفانه باشد.هرچه میزان سرمایه در حال گردش صرافی و نقدینگی بیشتر باشد، بهتر است.بهتر است صرافی تعداد کاربران زیادی داشته باشد و حداقل مبلغ سفارش طوری باشد که با سرمایه کم هم بتوانید در آن صرافی خرید و فروش کنید.همچنین تائیدیه‌ی واریز و برداشت ها چه ریالی و چه ارزی منظم و سریع باشد.

در هر کدام از صرافی های بالا می توانید در هر ساعت از شبانه روز، به مارکت های آنلاین خرید و فروش  دسترسی پیدا کنید.اما در نهایت هیچ کدام از این صرافی‌ها بهترین نیستند، چرا که هنوز فاصله زیادی با صرافی های خارج از کشور دارند،  ابزارهای معاملاتی کمی در این صرافی ها وجود دارد اکثر آنها حتی حد ضرر هم ندارند.

امیدواریم به زودی یک صرافی خوب با ابزار مناسب ترید به وجود بیاید چرا که ایرانی ها  لیاقت این را دارند که در بهترین پلتفرم ها و امن ترین صرافی ها خرید و فروش انجام دهند.

موارد گفته شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا صرافی مورد نظر خودتان را پیدا کنید . توجه داشته باشید که در کشور ما به دلیل اینکه بیشتر افراد به تازگی  با رمز ارزها  آشنا شدند، هنوز صرافی که تمام مزایای بالا را داشته باشد نداریم و امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد .

مطمئنا در حال حاضر تیم های بسیاری در حال برنامه‌ریزی برای ورود به این بازار هیجان انگیز هستند.

نویسنده: دینا شبانی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا