کد خبر: 04110066428
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

مقیمی از ایران‌ خودرو می رود؟

در حالی که روابط عمومی ایران خودرو و ایدرو خبر تغییر مدیرعامل ایرانخودرو را تکذیب می کنند، یکی از مدیران وزارت صمت این تغییر را طی روزهای پیش‌رو قطعی می داند.

جوان‌ترین مدیر صنعت خودرو کشور پس از گذشت ۶ماه از استقرار دولت سیزدهم با توجه به تغییر وزرا و شنیده‌ها در حال خروج از این شرکت است.

روز شنبه پایگاه خبری صراط با اعلام این خبر «با توجه به حذف نام فرشاد مقیمی از لیست جدید اعضای هیت مدیره، او را باید مدیرعامل برکنار شده دانست.»

موضوع تغییر مدیرعامل غول خودروسازی کشور را دوباره به صدر اخبار صنعتی بازگرداند.

اما پیگیری های روزنامه عصر اقتصاد از سه منبع در این رابطه پاسخ های متفاوتی به دنبال داشت. داوود نوروزبیگی رئیس اداره اطلاع رسانی ایران خودرو، این خبر را به طور کامل تکذیب کرد.

روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز این اخبار کذب دانست. یکی از کارشناسان این روابط عمومی در پاسخ به پرسش های خبرنگار ما گفت: محسن صالحی‌نیا، مدیرعامل این سازمان طی چند روز گذشته در این سازمان حضور نداشته است و جلسه‌ای نیز در این باره برگزار نشده است!

تکذیب روابط عمومی ایدرو در واقع متوجه محتوای خبر صراط نیوز بود. در خبر فوق آمده بود: « در جلسه برگزار شده در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ترکیب جدید هیات مدیره ایران خودرو انتخاب شده است: مهدی داداشی‌زین‌الدین، علی شیخ‌زاده، مهدی خطیبی، محمدرضا فیض‌بخش و مرتضی شفیعی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره ایران خودرو انتخاب شده‌اند. بر این اساس احتمال دارد یکی از این پنج گزینه جانشین فرشاد مقیمی، مدیرعامل کنونی ایران خودرو شود و قرار است مدیرعامل ایران خودرو به جایگاه سابق خود یعنی معاونت امور صنایع حمل و نقل باز ‌گردد.»

اما به رغم این اظهارات یکی از مدیران وزارت صمت که اجازه نداد به نام وی اشاره شود تاکید کرد که در هفته اخیر موضوع تغییر مدیرعاملی گروه صنعتی ایران خودرو دوباره در وزارت صمت بالا گرفته است و طی روزهای پیش رو به طور حتم تصمیم وزیر برای تعیین تکلیف مدیریت بزرگترین گروه خودروسازی کشور اعلام خواهد شد.

قابل ذکر است که فرشاد مقیمی متولد بهمن سال ۱۳۵۵ دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران است.

وی از ۴ شهریور ۹۸، به نمایندگی از شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، جایگزین مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل معزول و بازداشتی گروه صنعتی ایران خودرو شد و جوان‌ترین مدیرعامل غول خودروسازی خاورمیانه به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا