کد خبر: 100502134264
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیراه و مسکن

ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری آغاز شد

بنابر اعلام قبلی از امروز ممنوعیت فروش بلیت چارتری شروع شده که بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که هیچ سایتی فروش بلیت به صورت چارتری ندارد.

چندی پیش با توجه به اوج و پیک سفر‌های تابستانی شاهد تشدید فروش بلیت‌های چارتری در بخش هوایی و پرواز‌های داخلی به ویژه شهر‌های زیارتی بودیم که همین موضوع خود باعث شد که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ۴ مرداد دستور داد که مجوز پرواز‌های چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است، تصریح کرد: البته به جزء پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزئیات آن مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که پرواز‌های چارتری به هر صورت متوقف شده است، اضافه کرد: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گران‌فروشی ورود خواهد کرد. در تعداد بلیت و پرواز‌ها نه‌تن‌ها کاهش نداشتیم بلکه با رشد ۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از محل‌های اشکال و مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوز‌های بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم تا سازمان هواپیمایی تا بساط سوداگری در بازار فروش بلیت هواپیما برچیده شود تا بازار آرامش بگیرد.

در همین راستا جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور هم اعلام کرده بود که از ۱۰ مرداد ماه فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری کاملا ممنوع است و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد قاطع خواهیم کرد.

بررسی‌های میدانی از سایت‌های فروش حاکی از آن است که تا این لحظه فروش بلیت چارتری در هیچ سایتی وجود ندارد و خوشبختانه پیگیری و نظارت‌ها حاکی از آن است که فروش بلیت چارتری ممنوع شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا