کد خبر: 06040188738
جهانروزنامه

ممنوعیت واردات طلای روسیه از سوی آمریکا،کانادا، انگلیس و ژاپن

صادرات طلای روسیه در سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) حدود ۱۵ میلیارد یورو بوده‌است؛ لندن، واشنگتن، اوتاوا و توکیو در تحریم های جدیدی واردات طلا از روسیه را ممنوع کردند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس معتقد است: «تحریم واردات طلا از روسیه منابع مالی این کشور را می‌خشکاند.» او در اجلاس گروه هفت روز یکشنبه۲۶ ژوئن (۵ تیر) با بیان این مطلب افزود: «این اقدامات ضربات مستقیمی به ماشین جنگی پوتین وارد خواهد کرد».

اجلاس گروه هفت، سه روز در آلمان به طول می‌انجامد. «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در این خصوص می‌گوید: «مجموعه کشورهای گروه هفت واردات طلا از روسیه را به‌عنوان منبع عظیم صادراتی  این کشورممنوع خواهندکرد و این امر منجر به از دست دادن میلیاردها دلار درآمد برای دولت روسیه خواهد بود.

پوتین در این جنگ وحشیانه منابع مردم روسیه و اوکراین را به هدر می‌دهد. او برای ماندن خود بر قدرت مردم این دو کشور را تحت فشار قرار داده‌است. ما باید منابع تغذیه مالی رژیم پوتین را بخشکانیم. ما این کار را با متحدین خود انجام خواهیم داد».

براساس برآورد مقامات انگلیس طلا یکی از مهمترین منابع سرشار درآمد روسیه محسوب می‌شود. ارزش صادرات این فلز گرانبها برای روسیه  درسال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) حدود ۱۵ میلیارد یورو بوده‌است.

براین اساس مقامات انگلیس براین باورند با اعمال این تحریم بر واردات طلا از روسیه، ضربه مهمی به تأمین مالی جنگ بر روسیه وارد خواهند زد. درعین حال این تحریم فقط مربوط به طلایی است که از این پس استخراج می‌شود و طلای استخراج شده قبلی مشمول آن نیست.

از آغاز جنگ اوکراین انگلستان در میان سایر کشورهای غربی سخت‌ترین تحریمها را در تمامی بخش‌های مالی و نفتی برضد روسیه وضع کرده‌است. این تحریم‌ها همچنین دربر گیرنده بسیاری از فعالان اقتصادی و ثروتمندان روس اعم از هزار شخصیت حقیقی و ۱۰۰ شخصیت حقوقی بوده‌ است.

کشورهای عضو گروه ۷ (آمریکا، انگلیس،فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا) پس از اجلاس ناتو در مادرید  از روز یکشنبه ۲۶ ژوئن(۵تیر) در جنوب آلمان برای برگزاری اجلاس گروه ۷ گردهم آمده‌اند.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا