کد خبر: 22060046048
اقتصادتولید و بازرگانی

ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون وزیر صمت گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر اساس مصوبه سران قوا در سال ۹۷ تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ این ممنوعیت تداوم دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، مهدی صادقی نیارکی اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد رشد تولید در کشور به ثبت رسیده، این در حالیست که آمار یاد شده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با ۷۰ درصد افزایش تولید ثبت شده است. امسال هم برنامه تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک داریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در مورد واردات لوازم خانگی، ادامه داد: به استناد احکام دائمی تولید و توسعه، دولت فقط می‌تواند موانع تعرفه‌ای داشته باشد و ضوابط فنی ایجاد کند، ممنوعیت واردات بر اساس احکام دائمی امکان پذیر نیست. ممنوعیت بر اساس مصوبه سران قوا در سال ۹۷ تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ این ممنوعیت تداوم دارد.

وی بیان کرد: آنچه باید تعیین تکلیف شود بحث تقنینی است که به حمایت از تولید داخل اشاره دارد؛ در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون دستگاه ظرفیت تولیدی داریم که در زمین نصب شده یعنی پروانه‌های بهره برداری است که برای افزایش تولید تعیین و تعبیه شده است.

صادقی نیارکی گفت: در حال حاضر کشور با ارز حاصل از صادرات کالا اداره می‌شود و در ماه‌های اخیر برای تأمین کالا جهت تولید داخل، تأمین ارز مناسبی صورت گرفته است و مواد اولیه به درستی وارد کشور می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: در حوزه ریالی و سرمایه در گردش برای تولید در حال حاضر سالانه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم که باید توسط بانک‌ها و تولید کنندگان تأمین شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا