کد خبر: 27070050493
اقتصادتولید و بازرگانی

ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای تصمیم درستی بود

نایب رئیس اول کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دستور رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای را فصل‌ الخطاب دانست و گفت: دستور رهبر انقلاب برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای کاملا درست بوده و تمامی دستگاه‌های ذی ربط باید این دستور را به درستی اعمال کنند.

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ورود کالاهای قاچاق به کشور عنوان کرد: باید جلوی ورود کالاهای قاچاق به کشور را گرفت تا تولید داخلی آسیب نبیند،‌ مگر آنکه قطعات به صورت SKD (نیمه سوار شده یا قطعاتی که مونتاژ اولیه شده‌اند) از طرق مختلف وارد کشور شود تا به ارز کشور افزوده شده و به کالاهای داخلی ضرر وارد نشود.

وی با تاکید بر تقویت تولیدات داخلی گفت:‌ کارشناسان کشور باید با دانش روز، کالاهای مورد نیاز ساخت لوازم خانگی که پیش از این واردات می‌شدند را بومی سازی کرده و مانع ارزبری از کشور شوند.

نایب رئیس اول کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تعزیرات موظف هستند که توجه ویژه‌ای به موضوع قاچاق و فروش لوازم خانگی کره‌ای داشته باشند و در این راستا بازرسانی از قوه قضائیه به کار بگیرند.

وی تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی باید در قیمت گذاری تعدیل کنند تا مردم با هر سطح درآمدی بتوانند خرید کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا