کد خبر: 14120072828
تولید و بازرگانیدولتمجلس

مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از حذف مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و خواستار حذف این پایه مالیاتی از قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز شنبه (۱۴ اسفندماه) مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با ۱۲۳ رأی موافق، بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ را حذف کردند.

مشاور رئیس جمهور پیش از این نقض مقررات و قوانین مرتبط با معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد را موجب کاهش انگیزه و دلسردی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران دانسته و عنوان کرده بود: در شرایطی که برخی از کشورهای همجوار، مناطق آزاد اقتصادی بزرگی ایجاد کرده‌اند تا سرمایه گذاران ایرانی را جذب کنند، یکی از قوانین مهم نقض شده که می‌تواند منجر به فرار سرمایه گذار از کشور شود، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع و تا آخر امسال تلاش می‌کنیم که این قانون برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مناطق آزاد ملغی شود.

حال با پیگیری و تبیین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اخذ مالیات بر ارزش افزوده از سرمایه گذار و مصرف کننده در مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مخالفت کردند و به این ترتیب در سال ۱۴۰۱ مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

امید است با این اقدام مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سال آتی این موضوع در ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز اصلاح شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا