کد خبر: 25020026606
جامعه و فرهنگروزنامه

مناطق قرمز کرونا به ۳ شهر کاهش یافت

اگرچه تنها سه شهر در وضعیت قرمز کرونا قراردارند اما به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته به کشور، پروتکل‌های بهداشتی باید بیش از پیش رعایت شود.

از روزشنبه، تنها سه شهر سلماس، پارسیان و قلعه گنج در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) کرونا قرار دارند؛ مابقی شهرهای کشور در وضعیت نارنجی(پرخطر) و زرد ( با خطر متوسط) قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، روند کرونا در اغلب شهرستان‎های کشور نزولی شده اما با توجه به ورود ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی به درون کشور، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در استان‌های جنوبی و شرقی افزایش یابد.

محدودیت‌های ترددی در ایام کرونا

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سفر «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است. در مورد ممنوعیت سفرها استان تهران و البرز یکپارچه دیده می‌شود و بنابراین سفر از البرز به تهران ممنوع نیست.

منع تردد شبانه

تردد با خودروی شخصی از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی است.

طرح ترافیک از سر گرفته شد

طرح ترافیک از روزگذشته، (شنبه ۲۵ اردیبهشت) از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۶ در محدوده‌های اعلام شده، از سر گرفته شد.

کاهش ۱۶ درصدی ترددها در ایام تعطیلات عید فطر

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام تعطیلات عید فطر سفرها ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

روند بستری‌های کرونایی در کشور

روند بستری بیماران کرونایی در اغلب استان‌های کشور دارای شیب نزولی است؛ با این وجود تهران شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

 بیش از ۷۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند؛ فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با بیان این‌که ۲۵ درصد بیماران کرونایی استان تهران در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، گفته است: شاخص‌های کرونا در تهران تغییر جدی نداشته است و در بخش بستری و سرپایی کاهش چشمگیری در آمار نداشته‌ایم.

آخرین خبرها از واکسیناسیون کرونا در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت؛ تا ۲۴ اردیبهشت، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دوز رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از روز شنبه شروع شده است؛ گفت: نیاز به مراجعه حضوری افراد نیست و با افراد تماس گرفته یا به آنها پیام داده می‌شود. سهمیه واکسن کسی نمی‌سوزد؛ افراد بالای ۸۰ سال هرزمان مراجعه کنند واکسیناسیون‌شان انجام خواهد شد.

اگر بعد از یک هفته به هریک از افراد پیامک داده نشد یا تماسی گرفته نشد باید در سامانه salamat.gov.ir کد ملی و شماره تلفن خود را ثبت کنند تا از مراکز بهداشت با آن‌ها تماس بگیرند و برای تزریق واکسن به مرکز بهداشت فراخوان شوند.

بنابراین نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت‎نام این افراد وجود ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا