کد خبر: 22030031743
روزنامهعصر انقراض (طنز)

منشور نمکی کبیر (طنز)

راضیه حسینی
رئیس جمهور: «کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌نظیر است.»

بالاخره کوروش می‌تواند آسوده بخوابد. بعد از قرن‌های طولانی، دولتی بر سر کار آمد که از زمان هخامنشیان به این طرف، در زمینه سلامت نظیرش را ندیده بودیم.
الان دیگر وقتش رسیده دست از سر منشور کوروش و پخش آن در تمامی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی برداریم و بگذاریم توی همان موزه بماند. منشور جدیدی در راه است به نام منشور «نمکی کبیر» البته باید نام و صحبت‌های وزیر بهداشت قبل از آقای نمکی، یعنی جناب آقای حسن قاضی‌زاده هاشمی را هم می‌آوردیم، ولی چون پسرعموی ایشان اکنون کاندیدای ریاست جمهوری هستند و ممکن است به‌خاطر تشابه در فامیلی، برخی دچار اشتباه شوند، به نام وزیر فعلی بسنده می‌کنیم. وا اما متن منشور:
«منم سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت حسن روحانی، وزیر وزیران. همه مردم من را به وزیری پذیرفتند و من سلامت کشور را به اوج خود رساندم. همواره در تلاش بودم تا مردم کشورم را به تمام مسائل آگاه سازم. به آنها می‌گفتم که چقدر اوضاع خوب و بسامان است. ما بی‌نظیریم و وزرای بهداشت کشورهای دیگر در مقایسه با ما باید به خودشان لقب وزیر مرده‌شورخانه بدهند. در زمان من همگی طعم ارزانی و فراوانی داروهای مختلف را چشیدند. من همیشه پیام امید و شادمانی به مردم دادم و باز هم تا پایان دولت به همین کار ادامه خواهم داد. مردم زیر سایه وزارت من امید به زندگی‌شان افزایش یافت و به صد و بیست سال رسید. از زمانی که تاج وزرات بهداشت بر سر گذاشتم تا امروز از هیچ تلاشی برای سلامت جسمی و به خصوص روانی مردم دریغ نکرده‌ام و تا زمانی که در این سمت هستم نخواهم گذاشت کسی به مردم خبر ناامیدکننده‌ای بدهد. همواره در اجرای تعهداتم ثابت‌قدم خواهم بود و تا جایی که بتوانم این مقام را برای خدمت به مردم حفظ خواهم کرد و هیچ‌گاه دست خویش را به درخواست منحوس استعفای خودم که همانا رهایی از مسئولیت و مشقات آن است، کثیف نخواهم کرد.
مزدا نگاه‌دار شما.»
نمکی کبیر ۱۴۰۰ ه. ش

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا