کد خبر: 29020183935
اقتصادتوسعه و اقتصاد ملیصنعت و معدن

منطقه آزاد انزلی یکی از قطب های مهم اقتصادی در ارتباط با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در جریان رویداد افتتاح های طرح های زیرساختی، عمرانی و سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که همزمان و به صورت ویدئوکنفرانس با دستور دکتر ابراهیم رییسی انجام شد، از منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی در ارتباط با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر نام برد.

به گزارش فرینا، علی اوسط اکبری مقدم افزود: با عنایت به برخورداری این منطقه از موقعیت ویژه در کریدورهای ترانزیتی و دارا بودن زیر ساخت های بندری، صنعتی، تجاری، گردشگری و استقرار واحدهای دانش بنیان، به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور، از جایگاه متمایزی در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه برخوردار است؛ توانمندی هایی که در جریان سفر اخیر حضرتعالی به منطقه آزاد انزلی مشاهده فرمودید.

اکبری مقدم، در خصوص طرح هایی که با دستور رییس جمهور به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفته و یا در مدار تولید قرار می گیرند؛ چنین توضیح داد که در مراسم امروز ۱۲ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی با استفاده از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی با سرمایه بالغ بر ۳۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی مستقیم برای ۳۵۵ نفر در بخش های صنعتی و بندری، افتتاح می شوند.

وی، طرح های در دست احداث در منطقه متبوع خود را ۳۰ پروژه عمده سرمایه گذاری و زیربنایی عنوان کرد که با اعتبار حدود ۲۰ هزار میلیارد ریالی صرف شده زمینه اشتغالزایی بیش از ۲۰۰۰ نقر را فراهم می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، تعداد واحدهای تولیدی صنعتی که با دستور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفتند را ۷ طرح بیان نمود و گفت: واحد تولیدی تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری مشترک خارج ؛ ۲ واحد تولید پوشاک؛ ۲ کارخانه تولید لوازم رایانه و لوازم جانبی تلفن همراه و  یک واحد تولیدی چراغ روشنایی و همچنین توسعه یک واحد تولید لوازم آشپزخانه؛ تنوع کالایی واحدهای تولیدی افتتاح شده است.

اکبری مقدم، تعداد طرح های زیرساختی حوزه بندری و لجستیکی را ۵ طرح اعلام نمود و افزود: این طرح ها شامل ۵.۷ کیلومتر خط لوله انتقال فراورده های فله مایع؛ ۲ پست اسکله دلفین در محدوده بندر انزلی با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ توسعه و تکمیل تجهیزات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری کاسپین؛ ساختمان خدمات حمل و نقل کریدور های بین المللی بهمراه ۲ باب انبار سرپوشیده و تجهیزات مربوطه هستند.

گفتنی است؛ در این برنامه که در مرکز همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد؛ دکتر اسدا…عباسی استاندار گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندر انزلی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان حضور داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا