کد خبر: 261101121019
اخبار شرکت ها

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، پیشران اقتصاد کشور

استاندار هرمزگان گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملکرد خوبی داشته و توانسته است به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور عمل کند.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، گفت: مناطق ویژه باید پیشران اقتصاد کشور باشند ازاین‌رو انضباط و نظم در آن‌ها حرف اول را می‌زند که خوشبختانه منطقه ویژه خلیج‌فارس عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.

وی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در سایت توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه اقتصادی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: پیش‌ازاین با محدودیت زمین در منطقه ویژه روبرو بودیم که دستوراتی داده شده است تا زمین‌های جدیدی آماده‌سازی شود و بتوانیم از سرمایه‌گذاران استقبال کاملی را انجام دهیم.

دوستی تأکید کرد: همچنین در اسکله نیز امیدواریم اصلاحاتی انجام شود تا معطلی شرکت‌ها در آن‌ها نیز کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگی را در منطقه ویژه در دستور کار داریم که بخشی از آن‌ها در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری کلنگ‌زنی می‌شود که یکی از آن‌ها یک بسته ۵ میلیون تنی فولاد است که ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان را دو برابر خواهد کرد.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به اهمیت اکتشافات معدنی در استان، بیان کرد: ما هنوز نمی‌دانیم در زیر زمین چه منابعی داریم و از طرفی دیگر نیز معادن استان کوچک‌مقیاس و غیراقتصادی هستند، ازاین‌رو ضرورت دارد اکتشافات جدیدی انجام شود، ضمن اینکه لازم است یک سری قوانین در حوزه اکتشافات اصلاح شود چراکه معنایی ندارد در مرحله اکتشافات مدت‌ها معطل اخذ مجوز زیست‌محیطی شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا