کد خبر: 04030029138
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

مواجهه «بانک شهر» با زیان انباشته نجومی

صورت‌های مالی بانک شهر در سامانه کدال، نشان می‌دهد که سود خالص این بانک در نیمه نخست سال گذشته کاهش یافته و با زیان انباشته مواجه شده است.

به گزارش بازار، رقم درج‌شده سود خالص بانک شهر در سامانه کدال، بیانگر آن است که سود خالص این بانک در شش ماهه نخست سال ۹۹ منفی ۱۰۰هزار میلیارد تومان بوده است.

 اطلاعات سامانه کدال نشان می‌دهد؛ بانک شهر بیشترین درآمد حاصله از فعالیت خود را از محل درآمد کارمزد بانکی کسب کرده است که رقم این درآمد ۳۰۰میلیارد تومان در نیمه سال گذشته است. همچنین معاملات ارزی این بانک در نیمه نخست سال ۹۹ نشان می‌دهد که درآمد حاصل از معاملات ارزی بانک شهر ۳۵میلیارد تومان بوده است که رقمی نزولی را نسبت به گذشته نشان می دهد. همچنین کل درآمد مشاع و غیرمشاع بانک ۵هزار و ۷۰۰میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال گذشته بوده است. از طرفی بانک شهر در این مدت توانسته است هزینه مطالبات مشکوک‌‌الوصول و کارکنان خود را کاهش دهد.

این در حالی است که با وجود کاهش درآمدهای خالص این بانک در سال گذشته، بانک شهر به نسبت سال ۹۸ تعداد کارمندان خود را افزایش داده است طوری که در سال گذشته تعداد کارکنان این بانک در مجموع حدود ۲هزار ۶۳۶ نفر بود در حالی که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۸، دو هزار ۵۲۵ نفر بوده است.

زیان انباشته بانک شهر به بیش از ۱۳برابرر سرمایه ثبت‌شده و پرداخت‌شده آن و مبلغ ۲۱۶۱۸۲ میلیارد ریال در سال گذشته بالغ گردیده است.

بررسی صورت‌های مالی بانک شهر در نیمه اول سال گذشته بیانگر آن است که فعالیت‌های این بانک در سال‌های اخیر منجر شده است زیان انباشته این بانک به بیش از ۱۳برابر سرمایه ثبت‌شده و پرداخت‌شده آن و مبلغ ۲۱۶۱۸۲ میلیارد ریال بالغ گردیده است.

مطابق نظر حسابرس معتمد سازمان بورس در کدال (بند مطالبات خاص) در حالتی است که درآمدهای عملیاتی (بانک شهر) به دلیل افزایش هزینه‌های منابع نقدی نسبت به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات موجب زیان دهی‌شده و بدون در نظر گرفتن درآمد حاصل از فعالیت‌های غیربانکی (ناشی از فروش دارایی‌ها و املاک بانک شهر) فعالیت بانک به مبالغ خاصی زیان بالغ گردیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا