کد خبر: 21100064852
اخبار شرکت ها

موفق‌ترین هلدینگ سیمانی کشور به مجمع می‌رود

هلدینگ سیمان غدیر در حالی به مجمع عمومی سالیانه خود نزدیک می‌شود که عملکرد چشمگیری در سال مالی اخیر خود به ثبت رسانده است.

هلدینگ سیمان غدیر در حالی به مجمع عمومی سالیانه خود نزدیک می‌شود که عملکرد چشمگیری در سال مالی اخیر خود به ثبت رسانده و با توجه به عرضه اولیه این شرکت در ۲۰ آذر ماه، اولین مجمع عمومی خود در حضور سهامداران حقیقی را برگزار می‌کند.

ثبت راندمان ۹۰ درصدی تولید هلدینگ سیمان غدیر را در جایگاه نخست بین هلدینگ‌های سیمانی کشور قرار داده است. دستیابی به این سطح از تولید در مجموعه سیمان غدیر، نشانگر برنامه ریزی و مدیریت صحیح خطوط تولید در این مجموعه است.

هلدینگ سیمان غدیر با تولید ۷۱۴۰ هزار تن کلینکر در سال مالی اخیر، رشد ۳ درصدی میزان تولید را به ثبت رسانده که این میزان با وجود چالش‌های تأمین انرژی و قطع برق و گاز که موجب از دست دادن ۴۰۰ هزار تن محصول گردیده به دست آمده است.

درآمد عملیاتی هلدینگ سیمان غدیر با رشد ۹۲ درصدی به ۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده که با توجه به کنترل هزینه‌های بهای تمام‌شده، شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ نیز به حاشیه سود عملیاتی ۳۶ درصدی دست پیدا کردند.

هلدینگ سیمان غدیر با صادرات ۲.۵ میلیون تنی، نصاب ۳۵ درصدی میانگین سهم صادرات به تولید را به دست آورده که بالاترین نصاب در صنعت سیمان کشور است. ارزآوری بیش از ۵۰ میلیون دلاری و نیز ورود به بازار‌های جدید و افزایش مقاصد صادراتی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ به ۲۳ کشور در سال مالی جاری، درمجموع مؤید جایگاه ممتاز هلدینگ سیمان غدیر در صادرات کشور است.

هلدینگ سیمان غدیر با مدیریت ۶ شرکت سیمان سپاهان، سیمان شرق، سیمان کردستان، سیمان دشتستان، سیمان سفید شرق و سیمان‌مند دشتی، ۱۰ درصد تولید و ۱۷.۵درصد صادرات سیمان و کلینکر کشور را در اختیار دارد.

در حال حاضر و با تثبیت وضعیت تولید، صادرات، شاخص‌های مالی و جایگاه هلدینگ سیمان غدیر در صنعت سیمان کشور و با توجه به عرضه هلدینگ در بازار سرمایه، امکان تکمیل زنجیره ارزش و نیز توسعه افقی در صنعت سیمان و افزایش سهم بازار برای مجموعه هلدینگ فراهم‌شده است که عملیاتی شدن آن، منجر به توسعه هلدینگ و ایجاد جذابیت برای سهامداران خواهد شد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا