کد خبر: 06100062731
اخبار شرکت ها

مپنا واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه را سنکرون کرد

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ساعت ۱۱:۳۲ روز یکشنبه، پنجم دی ماه ۱۴۰۰ با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه به ۱۰۶ واحد با ظرفیت ۱۶۳۵۹ مگاوات رسید.

​پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

با احداث و راه‌اندازی بخش گاز نیروگاه ارومیه شامل ۶ توربین گازی V94.2 توسط گروه مپنا، به منظور افزایش بهره‌وری و راندمان، پروژه تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی نیروگاه ارومیه نیز به ظرفیت ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی و در مجموع ۴۸۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در قالب قراردادهای تأمین تجهیزات و طراحی و خدمات مهندسی، عملیات ساختمانی، نصب و راه‌اندازی از سوی کارفرمای طرح به مپنا ابلاغ شد.

با اضافه شدن واحدهای بخار، راندمان نیروگاه از ۳۲ درصد به حدود ۴۹ درصد افزایش یافته و ضریب دسترسی کل نیروگاه نیز به ۹۵ درصد می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به سازگاری چشم‌گیر با محیط زیست و حفظ منابع آبی اشاره کرد؛ به گونه‌ای که با سیکل ترکیبی شدن نیروگاه، گازهای داغ خروجی اگزوز توربین گاز به جای ورود مستقیم به اتمسفر و اتلاف، بار دیگر وارد چرخه تولید برق می‌شود، ضمن آنکه سیستم بازیاب آب نیز طراحی شده که اتلاف مصرف آب تقریباً به صفر می‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا