کد خبر: 02120070669
جهانسیاست

مکرون: بایدن و پوتین در مورد برگزاری نشستی با موضوع اوکراین به توافق رسیده اند

رییس جمهور فرانسه گفت جو بایدن و ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشستی با محوریت اوکراین به توافق رسیده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان- امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرد به شرط عدم حمله نظامی روسیه به اوکراین، بایدن برای برگزاری نشستی با موضوع اوکراین با ولادیمیر پوتین به توافق رسیده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه در بیانیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر شد اعلام کرد: امانوئل مکرون از بایدن و پوتین برای حضور در نشستی درباره «امنیت و ثبات استراتژیک در اروپا» دعوت به عمل آورده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسای جمهور آمریکا و روسیه هر دو اصل حضور در این نشست را پذیرفته اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید و دو مقام آمریکایی آمادگی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس او را اعلام کردند.

 مقامات آمریکایی می گویند زمان دیدار بایدن و پوتین احتمالا پس از دیدار وزرای خارجه دو کشور و در صورتی که روسیه به اوکراین حمله‌ای نکند، انجام خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت: «دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در صورت لزوم محتمل خواهد بود. اما زمان صبحت درباره هرگونه برنامه به‌خصوص برای سازماندهی چنین دیدار‌هایی فرا نرسیده است برنامه‌ای قطعی برای آن وجود ندارد.»

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «اگر روسای دو کشور این دیدار را ضروری بدانند، انجام آن محتمل خواهد بود. در حال حاضر این درک واضح و قاطع وجود دارد که گفتگو باید در سطح وزرای خارجه دو کشور انجام شود».

همچنین بلاروس اعلام کرده قرار است رزمایش‌های نظامی روسیه در بلاروس برای مدت نامشخصی ادامه داشته باشد. یکشنبه قرار بود این رزمایش‌های نظامی به پایان برسد.  برخی تصاویر ماهواره‌ای نیز از استقرار زره و نیرو‌های جدید روسی در نزدیک مرز‌های اوکراین خبر می‌دهد.

کاخ سفید اعلام کرده است بایدن منتظر برگزاری نشست شورای امنیت ملی در واشنگتن است و تمامی سفر‌های خود را لغو کرده است. بلینکن در مصاحبه با سی ان ان گفت: همه آنچه ما می‌بینیم نشان از آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین دارد. غرب هم به اندازه روسیه برای پاسخ به مسکو آماده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا