کد خبر: 03030028598
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

میرلوحی، عضو شورای شهر تهران: زیرساخت‌های ورود فروشگاه شهروند به بورس فراهم است

یک عضو شورای شهر تهران از فراهم شدن کارهای مقدماتی برای ورود فروشگاه شهروند به بورس خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمود میرلوحی درباره افتتاح فروشگاه شهروند در محدوده سهروردی گفت: در دوره قبل قصد فروش فروشگاه شهروند را داشتند و رقم پایینی هم برای این موضوع مطرح شده بود که ما مانع آن شدیم. البته ما معتقدیم بخش خصوصی باید در این زمینه کار کند و دستگاه‌های دولتی و عمومی باید کم کم در حاشیه قرار بگیرند چرا که بنگاه‌داری کار آن‌ها نیست.

او افزود: برای واگذاری فروشگاه شهروند و ورود آن به بورس کارهای مقدماتی انجام و زیرساخت‌های آن آماده شده است. گره‌هایی که در ساختار وجود داشت برطرف شده و آماده ورود به بورس شده است. در حال حاضر حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه این فروشگاه است که در دوره قبل می‌خواستند با یک هفتم آن را بفروشند.

میرلوحی ادامه داد: فروشگاه‌ها در این مدت از نظر کمی و کیفی رشد کرده‌اند. ۴ فروشگاه دیگر امسال اضافه خواهد شد. همچنین به دنبال توسعه آن در استان‌های دیگر نیز هستند. کارهای مفصلی هم برای فروش اینترنتی اجناس و تحول، خرید، تامین کالا و فروش کالا انجام شده است.

به گفته میرلوحی با ورود فروشگاه شهروند به بورس ساختار مالی و کیفیت خدمات رسانی آن‌ها ارتقا می‌یابد.

او ادامه داد: معتقدیم دولت و بخش عمومی بنگاه‌دار خوبی نیستند، ولی همزمان اگر این رخدادها انجام و وارد بورس شود فروشگاه شهروند می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

شهردار تهران نیز پیش از این از عرضه سهام شرکت شهروند در بورس خبر داده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا