کد خبر: 161202153552
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

میزان احتمالی افزایش حقوق کارگران +جدول

در سال‌های گذشته، تمامی افرادی که بر اساس قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، افزایش حقوق داشتند.

با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از افراد به دنبال تغییر و جابه‌جایی در محیط کار هستند و تجربیات جدید را در موقعیت‌های شغلی جدید به دست آورند.

برای ترسیم مسیر شغلی جدید، اطلاعات درباره حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ و نرخ افزایش آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند. در ادامه، حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳ و عواملی که بر تعیین دریافتی خالص کارگران و کارمندان تأثیر می‌گذارند، بررسی خواهند شد.

در حال حاضر، متوسط افزایش حقوق کارمندان به نسبت ۲۰ درصد تصویب شده است و حداقل حقوق آن‌ها نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. به اضافه‌ی این، ۳ هزار امتیاز (معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) به حقوق کارمندان دولت اضافه می‌شود و حق عائله‌مندی و حق اولاد آن‌ها نیز افزایش قابل توجهی خواهند داشت. با این توصیفات، متوسط افزایش حقوق کارمندانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، تقریباً ۴۰ درصد خواهد بود.

در سال‌های گذشته، تمامی افرادی که بر اساس قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، افزایش حقوق داشتند. به این ترتیب، افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالاً شامل ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند بود. همچنین، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، و قضات نیز احتمالاً شامل این قانون افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

معمولا میزان حقوق کارگران در سال جدید بر اساس افزایش حقوق کارکنان دولتی تعیین می‌شود، بنابر این در سال ۱۴۰۳، احتمالاً حقوق کارگران بر اساس افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولتی تعیین خواهد شد.

در نتیجه، پایه حقوق اداره کار به احتمال زیاد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان افزایش خواهد یافت. با توجه به این تغییرات، یک کارگر با یک سال سابقه کار و یک فرزند، حقوقی در حدود ۹ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جزییات مربوط به افزایش حقوق ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

۱۴۰۳ (با افزایش ۲۰ درصد)  

۱۴۰۲

 

شرح (دستمزد کارگر با حداقل یک سال سابقه کار)
۲۱۲ هزار و ۳۳۱ تومان ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان حداقل دستمزد روزانه
۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۲ تومان پایه حقوق وزارت کار ماهانه
۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان حق اولاد
۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان ۹۰۰ هزار تومان حق مسکن
۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بن کارگری
۲۵۲ هزار تومان ۲۱۰ هزار تومان پایه سنوات
۹ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۰ تومان ۷ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۲ تومان حداقل حقوق دریافتی کارگر بدون فرزند
۸ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۴ تومان ۷ میلیون و ۶ هزار و ۷۰۲ تومان خالص حقوق دریافتی کارگران بدون فرزند (پس از کسر بیمه و مالیات)
۹ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۹۳۴ تومان ۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۰ تومان حداقل حقوق دریافتی کارگر با یک فرزند
۹ میلیون و ۴۵ هزار و ۳۶ تومان ۷ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۳۱ تومان خالص حقوق دریافتی کارگر با یک فرزند (پس از کسر بیمه و مالیات)

منبع: اقتصاد۲۴

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا