کد خبر: 130303161772
جامعه و فرهنگروحانی خبر داد:

میزبانی از سوگواران مراسم ارتحال رهبر کبیر انقلاب در پردیس شمالی حرم

شهردار منطقه۶؛ جزئیات اقدامات متنوع فرهنگی، اجتماعی و خدماتی این منطقه برای میزبانی از زائرین حرم مطهر در مراسم بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه۶؛ سید مرتضی روحانی شهردار این منطقه ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: اهمیت و ضرورت تبیین اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) برای نسل جوان و نوجوان ما بر این داشت که بسیاری از برنامه های فرهنگی برای ارائه خدمات در این مراسم براساس همین اصل برنامه ریزی شود.

شهردار این منطقه ادامه داد: مراسم های فرهنگی و عزاداری در پردیس شمالی حرم مطهر برگزار خواهد شدکه شامل برنامه های متنوع و گسترده است، از برگزاری تواشیح و نوحه خوانی و مداحی گرفته تا اجرای گروه های سرود انقلابی و گروهای نمایشی و سخنرانی های مذهبی در معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره).

وی خاطر نشان کرد: برنامه های آیینی اشاره شده در روزهای یکشنبه و دو شنبه ۱۳ و ۱۴ خرداد برگزار می شود که در روز یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و در روز دوشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر و تا پیش از برپایی نماز ظهر، که مقدمات آن نیز توسط این منطقه فراهم شده است.

اکران فیلم آسمان غرب از طریق تلوزیون های شهری

روحانی اذعان داشت: یکی ازبرنامه های نوآورانه ما در این مراسم که از سال گذشته آغاز شده است، پخش یک فیلم سینمایی متناسب با حال و هوای این روزهاست که امسال قرار است فیلم سینمایی « آسمان غرب » از طریق تلویزیوهای شهری نصب شده در این محدوده برای حاضران در این مراسم نمایش داده شود.

ایجاد ایستگاه پذیرایی از زائران حرم مطهر حضرت روح الله (ره)

شهردار این منطقه در ارتباط با اقدامات خدمات رسان نیز گفت: فضا سازی محیطی، نصب پارچه سیاه ، پرچم و تصاویر حضرت امام خمینی(ره)، ایجاد ایستگاه پذیرایی از شرکت‌کنندگان در فضایی به مساحت ۹۶۰ متر‌مربع، دارای۶ گیت مخصوص شامل ٣ گیت ورود و خروج خواهران و ٣ گیت ورود و خروج برادران طراحی و ساخته شده تا زائران حرم حضرت روح الله (ره) با آسودگی خاطر و امنیت از حال‌و‌هوای معنوی این مراسم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مراسم ارتحال حضرت امام (ره)، عوامل اجرایی و نیرو‌های کارگری و بسیجیان منطقه به همراه امکانات مختلف خدمات شهری از‌جمله تعداد ٢٠ نیروی کارگری به همراه جارو، بیل، مخزن ١٢٠ لیتری، ۴ دستگاه تانکر ١٢ هزار لیتری، یک دستگاه جاروی شهری، شش دستگاه وا‌تر جت و ٢ دستگاه خاور در زمان برگزاری در محل مستقرند تا پس از پایان مراسم به اموری همچون نظافت و پاکسازی نقاط تعیین شده بپردازند.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده و با کمک تمامی بخش های دست اندرکار این مراسم، امسال هم مانند تمامی سالهای گذشته، پاسداشت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با عظمت و شکوه هر چه بیشتر و در خور نام ام القرای کشورهای اسلامی برگزار شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا