کد خبر: 26030032809
اقتصادتولید و بازرگانیکشاورزی

رضایت نسبی گندمکاران از پرداخت مطالبات/ ریالی از مطالبات کلزاکاران پرداخت نشده است

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با تاکید بر رضایت نسبی گندمکاران از پرداخت مطالبات، گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون یک ریال از مطالبات کلزاکاران پرداخت نشده است.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تا امروز بیش از ۲.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: آخرین پرداخت مطالبات گندمکاران مربوط به هجدهم ماه جاری است.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات گندمکاران در یک فاصله زمانی ۷ تا ۱۰ روزه پرداخت می‌شود که رضایت نسبی آن‌ها را به همراه داشته است.

ایمانی با یادآور اینکه در برخی سال‌ها پرداخت مطالبات با تاخیر چندماهه صورت می‌گرفت، اظهار کرد: در مقایسه با آن سا‌ل‌ها پرداخت ۱۰ روزه قابل قبول است، اما بر اساس ثمن معامله، پرداخت زحمات کشاورزان باید نقدی و به روز باشد.

وی تصریح کرد: گندمکاران مانند سایر افراد جامعه برای تامین معیشت روزانه خود نیاز به پول نقد دارند و آن‌ها نیز مانند دیگران درگیری افزایش قیمت هر روز اقلام اساسی هستند.

ایمانی اظهار کرد: مسئولان می‌گویند فاصله یک هفته تا ۱۰ روز پرداخت مطالبات مربوط به روند ثبت سامانه تا ارسال لیست به بانک‌ها برای پرداخت است، در حالی که این روند یک روزه یا دو روز نیز قابل اجرا است.

وی مشکل بزرگ‌تر امروز کشاورزان را مربوط به عدم پرداخت مطالبات محصول کلزا دانست.

ایماتی توضیح داد: از ابتدای فصل برداشت کلزا تا امروز دولت یک ریال از مطالبات کشاورزان کلزاکار را پرداخت نکرده است.

وی پرداخت‌های که تا امروز انجام شده مربوط به این محصول از سوی کارخانجات روغن کشی عنوان کرد.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: اگر پرداختی به کلزاکاران از ابتدای فصل برداشت تا کنون انجام شده، توسط بخش خصوصی بوده است که درصدی زیادی از مجموع تولید و مطالبات نیست.

ایمانی برآورد کرد: تا امروز دولت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کلزار کاران بدهکار باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا