کد خبر: 10010020562
مجلس

نائب رئیس مجلس: نارضایتی مردم با تغییر نرم افزار اداری کشور به رضایت تبدیل می‌شود

نائب رئیس مجلس گفت: مشکلات و نارضایتی مردم با تغییر تفکر و روش و نرم افزار کشور حل خواهد شد و نه فقط با جابجا شدن رئیس جمهور.

به گزارش تسنیم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه سفر به اصفهان در جمع تشکل‌های جوان و انقلابی اظهار داشت: در طی چهل سال گذشته انقلاب تجربیات گران قیمتی به دست‌‌آمده و در شروع گام دوم بهتر است که تحلیلی از نقاط ضعف و قوت داشته باشیم.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌ها مردم در مورد برخی از موارد نارضایتی دارند و دشمنان نیز به دنبال القا کردن این هستند که این نارضایتی و مشکلات حاصله به دلیل رابطه نداشتن ما با جهان است که منظورشان غرب و جهان سلطه است.

نائب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: آنها اینگونه القا می‌‎کنند که محدودیت‌ها باعث مشکلات اقتصادی و معیشتی شده است و به همین خاطر نتوانستیم دوستان خود را گسترش دهیم و حتی ر ابط ما با منطقه دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: نماد تقابل منطقه‌ای ما با رژیم صهیونیستی، سعودی وهابی و آمریکا، حاج قاسم بود که اگر قرار بود آرمانخواهی مردم دچار مشکل شده باشد باید عملکرد حاج قاسم دچار مشکل می‌بود در صورتی که در تشییع سردار سپهد حاج قاسم خلاف آن به جهان ثابت شد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اینکه یاس و ناامیدی مردم برای چیست، گفت: از سویی دیگر دولت‌ها گزارشی از عملکرد توسعه‌ای می‌دهند که نشان می‌دهد نارضایتی مردم براساس رشد شاخص‌های مختلف ما نیست چراکه توسعه و پیشرفت در کشور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مشکل در این است که طی این چهل سال آنچه گفته شده در نرم افزار جمهوری اسلامی برای پیاده سازی آرمان‌های انقلاب کاری نکرده‌ایم. امام(ره) در ابتدای انقلاب، کار را به مردم و نهادها سپرد و از منظر اداری نیز تصمیم مردم مشروعیت داشت؛ در حالی که اکنون نهادسازی انقلابی نه تنها بزرگ نشد بلکه ادغام و کوچک شد.

نائب رئیس مجلس گفت: برای نمونه جهادسازندگی پیشران محرومیت زدایی بود اما اکنون  به یک وزارت‌خانه رسمی تبدیل و یک نهاد تکنوکرات شد و شاید بشود گفت تنها  بسیج به آن صورت انقلابی و مردمی باقی مانده است.

وی افزود: با اینکه مردم همچنان آرمانخواه هستند و با اینکه وجود تحریم ها و محدودیت ها رشد و توسعه در کشور محقق شد اما نارضایتی ناشی از تضادرفتاری و عملکرد سیستم و اشخاص است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: روش و نرم افزار اداره کشور دچار مشکل است و با جابجا شدن افراد حل نمی‌شود و سیستم ها باید تغییر کند برای مثال توزیع بودجه  ساختار استضعاف‌گر دارد و دلیل شکاف طبقاتی همین بودجه است.

وی با اشاره به راه حل این مشکلات برای اداره کشور به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: فصل پروانگی براساس ایده پیچ تاریخی رهبر انقلاب تبیین شده که نقطه آرمانی ثابت بوده و موانع را دور بزنیم، بنابراین باید مدل حکمرانی تغییر کند که در غیر این صورت نه تنها به تمدن اسلامی و ایرانی نخواهیم رسید بلکه یک دولت خوب هم نخواهیم داشت.

نائب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: نظام سیاسی، فرهنگی نیاز به مدل جدید اداره دارد و ناظر بر شجاعت تغییر، آرمانگرایی و نوگرایی است؛ زیرا اصلاح بخش نامه باعث تغییر رفتار کادر اداری نمی شود، همانطور که در حال حاضر با تغییر رویه مباحث افزایش جمعیت رفتار وزارت بهداشت تغییر نداشته است.

وی افزود: مسئله تغییر ریاست جمهوری تغییر افراد نیست بلکه باید مفهوم انتخابات را تغییر داد که در هر امری مردم شرکای دولت شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا