کد خبر: 12020024839
بازرگانیروزنامه

ناظر گمرکات استان هرمزگان: عودت محموله ذرت منجمد به گمرک در موعد مقرر انجام شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد که گمرک شهیدرجایی بعد از در جریان قرارگرفتن خروج کالا بدون اخذ مجوز استاندارد برابر ماده ۱۰۶ قانون امورگمرکی بلافاصله مراتب را به صورت مکتوب در موعد قانونی به صاحب کالا ابلاغ کرده که نسبت به عودت کالا به گمرک اقدام کند.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه شرکت الف در کوتاژ ۲۶۸۱۴۵۳۰ در مورخ ۲۰/۹/۹۸ اقدام به اظهار ۲۰۰۰ نگله ذرت شیرین به وزن ۲۱۰۰۰ کیلوگرم  به ارزش ۱۵۸۳۴۰ یوان چین کرده گفت: به هنگام رسیدگی به اظهارنامه و قبل از خروج کالا (رئیس سرویس ارزیابی اقدام به حذف تیک استاندارد کرده) و همین امر باعث شده که کالا بدون اخذ مجوز استاندارد ترخیص شود.

به گفته این مقام مسئول،‌ متعاقب اقدام رئیس سرویس، گمرک شهیدرجایی بعد از در جریان قرارگرفتن خروج کالا بدون اخذ مجوز استاندارد برابر مقررات و به استناد ماده ۱۰۵ قانون امور گمرکی با توجه به اخذ نشدن مجوزقانونی برابر ماده ۱۰۶ قانون امورگمرکی بلافاصله مراتب را به صورت مکتوب در موعد قانونی به صاحب کالا ابلاغ کرده که نسبت به عودت کالا به گمرک اقدام کند.

او افزود، ابلاغیه مورد نظر به صاحب کالا در موعد قانونی صورت گرفته و پس از ابلاغ  گمرک شهیدرجایی ذی‌نفع کالا را به گمرک فرودگاه امام تحویل داده است. همچنین فرایند رسیدگی به آن در دست اقدام است. ضمنا  آنچه حائز اهمیت است این که بعد از خروج کالا استعلامی از سوی گمرک شهیدرجایی با سازمان‌های مجوزدهنده صورت نگرفته است.

در همین رابطه گمرک ایران اعلام کرده است،‌ پس از خروج محموله ذرت منجمد از گمرک، سازمان ملی استاندارد، مغایرت کالا با استاندارد را اعلام کرده است؛ لذا گمرک اجرایی از گمرک تهران خواستار اجرای مادۀ ۱۰۶قانون امور گمرکی شده است.

این محموله در انبار صاحب کالا قرار دارد و نمونه‌برداری ثانویه از محموله از سوی گمرک فرودگاه امام‌خمینی نیز انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا