کد خبر: 26050042516
بازرگانی

ناظر گمرک بندر شهید رجایی خبر داد: ترخیص ۲۷۸ هزار تن نهاده دامی از گمرک شهید رجایی

اکبرپور گفت: ۲۸ تن دارو و ۲۷۸ هزار تن نهاده های دامی در حال ترخیص از گمرک شهید رجایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبرپور ناظر گمرک بندر شهید رجایی گفت: ۶۶ هزار تن کالای اساسی در جریان تشریفات گمرکی است که پس از اخذ مجوز‌های قانونی در سریع ترین زمان ممکن خارج و به بازار عرضه می‌شود.

ناظر گمرک شهید رجایی تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده و تعطیلی یک هفته‌ای کشور، همکاران ما بدون هیچ گونه تعطیلی به صورت شبانه روزی نسبت به ترخیص کالا‌های ضروری اقدام می کنند و در امر خدمات رسانی هیچ گونه کوتاهی نخواهند کرد.

او افزود: ۶۶ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، دانه‌های روغن و شکر است که به گمرک اظهار شدند و پس از پایان یافتن تشریفات گمرکی و با قرار گرفتن در مسیر سبز به صورت حمل یکسره در مرحله خروج قرار می گیرند.

ناظر گمرک بندر شهید رجایی بیان کرد: همچنین از این میان ۲۸ تن مربوط به دارو و ۲۷۸ تن نهاده‌های دامی شامل ذرت است که بدون هیچ گونه ایستایی و تعلل در ورود و ترخیص به صورت حمل یکسره در حال ترخیص است.

او اظهار  کرد: مواد اولیه دارو، ماشین آلات و تجهیزات تولید، نهاده‌های دامی و هرگونه کالا‌های وارداتی که مورد نیاز فوری جامعه  است بدون انجام تشریفات گمرکی (به جز بازرسی اجمالی) با اخذ درخواست به صورت حمل یکسره و شبانه روزی بدون هیچ گونه ایستایی با تنظیم صورت جلسه یا صدور حکم حمل یکسره نسبت به خروج اقدام و فرصت لازم جهت ادامه تشریفات گمرکی بعد از خروج کالا به صاحب کالا داده می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا