کد خبر: 07020024012
روزنامهسلامت و رفاه

نامه وزیر بهداشت به وزیر ارتباطات برای ساماندهی پیامک‌های برنامه واکسیناسیون کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‎ ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم ساماندهی ارسال پیامک‌ های اطلاع‎ رسانی برنامه ملی واکسیناسیون کووید۱۹ به منظور پوشش کامل افراد ثبت ‎نامی در این برنامه، تاکید کرد.

سعید نمکی در نامه به محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری نوشت: همان گونه که مستحضرید یکی از الزامات اساسی برنامه ملی واکسیناسیون کووید۱۹، اولویت‎بندی و نوبت ‎دهی افراد جامعه است.

به این منظور، سامانه خوداظهاری، اولویت‎ بندی، نوبت‎دهی و نیز ثبت گزارش عوارض واکسن در وزارت بهداشت در حال راه ‎اندازی است.

از آنجایی که امر اطلاع رسانی به افراد ثبت‎نام شده در این سامانه مستلزم ارسال حداقل ۶ تا ۸ پیامک است، پیش‎بینی می‎ شود به منظور پوشش کامل افراد ثبت نامی، حداقل  به ۱.۵ میلیارد پیامک نیاز باشد.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید در زمینه تخصیص تعداد پیامک فوق اقدام و همکاری لازم صورت پذیرد.

تاکنون ۶۵۲ هزار و ۹۰۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‎اند و مجموع واکسن‎ های تزریق شده در کشور به  ۸۲۴ هزار و ۱۱۳ دوز رسید.

حدود دو میلیون دوز واکسن کرونا از تولیدکنندگان مختلف شامل اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین، کوواکسین هند و آسترازنکای تولید کره جنوبی وارد کشور شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا