کد خبر: 140403165039
دسته‌بندی نشدهسخنگوی ستاد انتخابات کشور:

نتایج انتخابات تا ساعت ۱۱ روز بعد از رای گیری اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نتیجه انتخابات روز جمعه مثل مرحله اول انتخابات تا ساعت ۱۱ روز بعد از رأی‌گیری اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: طبق ماده ۱۹ قانون انتخابات دو مدرک هویتی مبنای همکارانم برای احراز هویت پای صندوق‌های رای خواهد بود یا کارت ملی و یا شناسنامه.

وی ادامه داد: مردم در روز رای گیری باید یکی از این دو مدرک را همراه خود داشته باشند البته اگر شناسنامه قدیمی همراه خود دارند کد ملی را باید در خاطر داشته باشند. افرادی که در مرحله اول انتخابات چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور شرکت نکردند هیچ منعی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ندارند.

اسلامی افزود: متولدان جمعه ۱۵ خرداد ۸۵ و به عقب‌تر می‌توانند در انتخابات روز جمعه شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد کل تعرفه‌های رای را یک درصد بیشتر از تعداد کل واجدان شرایط رای اعلام کرد و افزود: شعبه اخذ رای در مرحله دوم همان شعبی هستند که در مرحله اول انجام مسئولیت کردند مگر آنکه در شهر یا روستایی مسئولان تشخیص دهند نیاز به شعبه جدیدی دارند که به تعداد محدود مسئولان شعب می‌توانند به فرمانداری شهرستان خود درخواستشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: شور و نشاط زاید الوصفی در کشور شاهدیم. در این دوره نیز نمایندگان نامزدها هم در شعب اخذ رای و هم در ستاد انتخابات کشور می‌توانند حضور داشته باشند و در فرایند اجرایی انتخابات مشارکت کنند.

در فرایند شمارش آرا نیز به محض اعلام پایان رای گیری، شعب با حضور مسوولان صندوقها و نمایندگان نامزدها کار شمارش را انجام می‌دهند.

بعد از پایان شمارش آرا گزارش صندوق‌ها در صورتجلسه‌ای ثبت می‌شود و با تجمیع آرای شمارش شده در بخشداری ها و فرمانداری ها، صورت جلسات شمارش شده به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌شود و ستاد انتخابات کشور نیز به تدریج آرای نامزدها را اعلام می‌کند.

اسلامی افزود: در مرحله اول انتخابات در ساعت ۱۱ روز بعد از رأی‌گیری اعلام نهایی نتایج را داشتیم در مرحله دوم نیز ان شاءالله همین روند را خواهیم داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا