کد خبر: 030801105875
اقتصادبورس

نزول بازار سرمایه عمیق‌تر شد /افت ادامه دار شاخص کل

شاخص کل بورس همانند روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفت و در نهایت روز مرز یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند روزی می‌شود که شاخص کل روند نزولی به خود گرفته و وارد کانال ۱٫۲ میلیونی شده است. امروز سه‌شنبه سه آبان ماه شاخص کل بورس تهران با افت ۱۰ هزار و ۶۷۴ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی رسید.

شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با افت بیش از سه هزار واحدی در محدوده ۳۶۹ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بازار تا لحظه تنظیم گزارش به هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان رسید و ۳۴۲ میلیارد توان خروج پول حقیقی از بازار داشتیم. امروز ۱۰۶ نماد مثبت و ۵۱۷ نماد منفی در بازار داشتیم و این بدان معناست که بیش از نیمی از نمادهای بازار امروز منفی بوده است.

امروز خاندوزی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت:شرایط بازار سرمایه مخصوصا از خرداد ماه مقبول نیست! تلاش ما این است که در کنار کمیسیون اقتصادی مجلس بتوانیم به یک توافق مشترک برای اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی برسیم و بازار ابهام نداشته باشد. بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.

دولت سیزدهم مگر متولی بازار سرمایه نیست و باید شرایطی برای جبران زیان‌ها فراهم کند حال مسولان اقتصادی این دولت از وضعیت بورس گلایه می‌کنند؟

وزیر اقتصاد و دیگر مسولان اقتصادی کشور باید با راهکاری جدید وعده‌های رئیس جمهور در خصوص بورس را عملی کنند و گلایه از شرایط فعلی منطقی نیست.

شاید یک مدیران میانی بتواند از شرایط ایجاد شده گلایه کند اما وزیر اقتصاد به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت به جای گلایه از قابل قبول نبودن وضعیت باید فکری به حال تحقق وعده‎‌ها کند.

رئیس دولت سیزدهم در زمان انتخابات وعده ترمیم بورس را داده بود. اما تا به امروز به جای ترمیم بورس، به واسطه تصمیمات و مصوبه‌های یک شبه شرایط بازار سرمایه بدتر شده و کارشناسان عقیده دارند که این شرایط وخیم‌تر هم خواهد شد.

به هرحال سخنگوی اقتصادی دولت باید یک راهکار درست برای بازگشت اعتماد و پول به بازار سرمایه داشته باشد و انتقاد از شرایط فعلی قابل قبول نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا