کد خبر: 010702138634
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانی

نشان‌زاده در ایران پلاست: هلدینگ خلیج‌فارس بیش از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌های شرکت تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم و در ۶ماهه دوم سال هم تعدادی از پروژه‌ها آماده بهره‌برداری هستند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، حسن نشان زاده مقدم در حاشیه روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و در استودیو «به قله نزدیکیم»، با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست عرصه خوبی برای عرضه آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز آموزشی و پژوهشی باشد، افزود: پس از چندین دهه فعالیت صنعت پتروشیمی امروز در هفدهمین رویداد بزرگ خود دور هم جمع می‌شوند تا اثرگذاری و تعامل خود را چندبرابر کنند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در نمایشگاه امسال شاهد هستیم نوید آینده‌ای درخشان برای صنعت پتروشیمی ایران است، گفت: این میزان از استقبال و توجه نوید این را می‌دهد که دنیا به این باور رسیده است که صنعت پتروشیمی بدون ایران بی‌معنی خواهد بود. امروز صنعت پتروشیمی ایران جایگاه و استقلال خود را به دست آورده و می‌توانیم ادعا کنیم که در برابر هر گونه تهدید و تحریم مقاوم و ریسک‌پذیر شده‌ایم.

نشان زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بخش‌های مختلف طراحی و ساخت و تولید محصولات و تجهیزات کاملاً ایرانی شده‌اند، گفت: نقشه راهی که مقام معظم رهبری در مورد صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش مطرح کردند و سرلوحه کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم قرار گرفته است. با توجه به اینکه موضوع تکمیل زنجیره ارزش در برنامه‌های بالادستی همچون برنامه هفتم و برنامه بلندمدت هلدینگ مطرح و مورد تأکید است می‌توان انتظار داشت که در چند سال آینده شاهد تغییرات چشمگیر در این زمینه باشیم.

نشان زاده با اشاره به افتتاح‌ طرح‌های سال جاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از جمله پتروشیمی گچساران و NGL 3200 که منجر به توقف سوزاندن گازهای همراه نفت شده است، گفت: تلاش ما این است که از تأمین منابع نفت و گاز تا خانه‌های مردم از خام‌فروشی جلوگیری کنیم .

وی به برنامه جهادی ۵ ساله‌ای که هلدینگ خلیج‌فارس در دستور کار دارد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌های شرکت تعیین تکلیف شده‌اند و بیش از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم. در شش ماه دوم سال جاری هم پروژه‌های هنگام، آپادانا، صدف (لاستیک سبز)، ارغوان گستر ایلام، پارازایلین بوعلی و… که همه آنها در مسیر تکمیل زنجیره ارزش هستند، آماده بهره‌برداری خواهند بود و می‌توان گفت در دوساله آینده هر فصلی از سال، فصل بهار هلدینگ خلیج‌فارس خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس درعین‌حال به تکلیف قانونی این شرکت برای ایجاد پارک‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: مطالعات مفصلی را در مورد احداث این پارک‌ها با بررسی نمونه‌های موفق خارجی داشته‌ایم. در حال حاضر برای ۹ پارک پتروشیمی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش اقدام شده که ۷ پارک در مرحله اجرایی قرار گرفته‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا