کد خبر: 130402131733
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و هند برای تسهیل ترانزیت کریدور شمال-جنوب

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری نشست سه‌جانبه ایران-روسیه-هند با هدف تسهیل ترانزیت کریدور شمال-جنوب طی امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی اکبر صفایی یادآور شد:‌ در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته برای رونق اقتصادی و تجارت با کشورهای همسایه، جلسه سه جانبه در سطح عالی بین کشورهای روسیه، ایران و هند در کشور روسیه برگزار شد.

وی با بیان این‌که امروز سومین نشست سه‌جانبه ایران-روسیه-هند با هدف تسهیل ترانزیت کریدور شمال-جنوب برگزاری می‌شود، ادامه داد:  در این نشست علاوه بر مقامات عالیرتبه روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای‌عمان و شرق دریای خزر در این همایش حضور دارند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست  افزایش ترانزیت کالا عمدتا بین کشورهای هند و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای‌ عمان و کشورهای شاخه غربی و شرقی دریای خزر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مذاکرات فراوانی در طول یک سال گذشته انجام شد که  در این رابطه توانستیم به موافقت‌نامه‌های جدی برای سرمایه‌گذاری دست یابیم.: برخی از موافقت نامه‌ها در حال تبدیل شدن به قرارداد است و موارد اجرایی در مدل‌های مختلف حمل و نقلی از جمله فعالیت های کشتیرانی برنامه‌ریزی شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا