کد خبر: 10030030175
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

نصیری، کارشناس بازار سرمایه: مالیات برعایدی، سرمایه‌ها را جذب بورس می‌کند

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، وضع مالیات در بازارهای دیگر باعث می‌شود تا نقدینگی بیشتری جذب بازار سرمایه شود.

حسین نصیری در گفت‌وگو با بازار در رابطه با رشد شاخص کل بورس گفت: چند روزی که بحث‌های انتخاباتی و مشخص شدن نامزدهای انتخاباتی در میان است، سوی امیدی از اینکه دولت آینده به بازار سرمایه به عنوان دغدغه‌ای برای اکثر افراد جامعه نگاه خواهد کرد، روشن شده است و این احتمال وجود دارد که شاید بازار حرکات مثبتی داشته باشد.

او در ادامه تصریح کرد: بازار سرمایه و متولیان آن اقداماتی را انجام داده‌اند و آیین‌نامه‌هایی را در جهت بهبود بورس اعلام کرده‌اند، اما اوضاع به گونه‌ای است که بسیاری از سهم‌های حال حاضر بازار ارزش بیش از قیمت خود دارند، ولی همچنان شوک اینکه خیلی از افراد قصد خارج شدن از بازار را دارند، در بازار مشاهده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها در فصل مجامع با ۲۰درصد منفی بازگشایی خواهند شد، مطرح کرد: این مسئله حاکی از آن است که بسیاری از سهامداران از بازار سهام خسته شده‌اند و احساس می‌کنند که پول‌های آن‌ها در بازار بلوکه شده است و حاضر به نگه داشتن سهام نیستند بنابراین، در بهترین برهه زمانی برای سرمایه‌گذاری هستیم.

نصیری درباره عملکرد سهم‌ها در بازار اظهار کرد: بسیاری از سهم‌ها در حال حاضر قیمت‌های جذابی دارند؛ به نحوی که قیمت آن‌ها به سال ۹۷ بازگشته است؛ بنابراین اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند پول خود را در بازار سرمایه وارد کند چون سایر بخش‌های اقتصاد هم جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

او افزود: بخش مسکن به شدت وارد رکود شده است و مالیات‌هایی که برای این دارایی در نظر خواهند گرفت، آینده این بازار را وارد ابهام خواهد کرد و ترجیحی برای سرمایه‌گذاری در مسکن نیست و از طرفی، دولت با دریافت مالیات از این بخش به سمت بهبود این بازار قدم برنخواهد داشت. از طرف دیگر، ابهام نرخ ارزها به طور کامل بسته شده است که تأثیر بسزایی در روند آینده بازار سرمایه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه بازار ارز با سیاسی فعلی کشور وارد نگرانی خواهد شد، مطرح کرد: نگرانی در بازار سرمایه به دنبال تغییر نرخ ارز به این دلیل است که تغییر نرخ ارز باعث می‌شود که رفت و آمد بین این دو بازار بیشتر شود و تأثیراتی بر بازار سرمایه بگذارد، ولی اگر دولت بعدی مشخص شود و اهداف آن‌ها روند رو به رشد اقتصادی باشد، بازار قطعا رشد خوبی را شاهد خواهد بود.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بازار را نمی‌توان قطعی پیش‌بینی کرد چون کسانی که در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، به ترندها اهمیت می‌دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا