کد خبر: 12119914336
تولید و بازرگانیخدمات و توزیعروزنامهکشاورزی

نظارت مرغ به مرغ برای تنظیم بازار تخم مرغ (طنز)

روحت شاد مازان، من که بچه ‌مازان باشم امروز با خواندن اظهارنظر تلویزیونی معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی، تنم لرزید، کاش بودی و خودت می‌دیدی این بزرگوار چطور تنها با یک جمله گره از کار فروبسته ما گشود. حتی جرات نکردم از خودم بپرسم چرا ما عقلمان نرسید و تنها توانستم بلند فریاد بزنم: «احسنت». ایشان در قاب تلویزیون در مقابل میلیون‌ها چشمی که ایشان را می دیدند و نمی‌دیدند فرمایش کرد: «گرانی تخم مرغ ناشی از نظارت ناکافی است» و ما تازه شیر فهم شدیم گرانی تخم مرغ، هیچ ارتباطی به کسری نهاده در ماه‌های گذشته، کاهش گله‌های مرغ تخم‌گذار، دلالی نهاده و گرانی هزینه حمل و… این محملات هیچ ربطی ندارد.

خدا جناب معاون محترم را برای ما و همه مردم ایران حفظ کند، که با همین یک جمله طلایی راه را به ما نشان داد و من هم از آنجایی که بچه مازان هستم و همیشه به مسئولیت اجتماعی خود پابیند هستم، با اقتدا به نمایندگان سریع‌الطرح مجلس، بلافاصله طرحی را تدوین کردم تا در کوتاه‌ترین مدت هم جبران کسری نظارت شود و هم شاهد تنظیم دقیق بازار تخم مرغ باشیم. طرح «نظارت مرغ به مرغ» یعنی با تعیین یک ناظر حرفه‌ای برای هر مرغ از در مرغداری، تا شکم مصرف‌کننده هر تخم مرغ رصد و نظارت شود. البته فاز بعدی این طرح هم در دست تهیه است که نیاز به همکاری نزدیک با شرکت آب و فاضلاب دارد.

اما در همین فاز نخست هم ضمن نظارت کافی به هر مرغ و تخم مرغ در یک چشم به هم زدن تمام جمعیت بیکار کشور هم شاغل می شوند و در بلندمدت نیز با تربیت نسل عظیمی از ناظران تخم مرغی در کشور، این جامعه بی‌پناه مرغان هم در کشور مانند خانوارهای تحت پوشش و حمایت، تحت پوشش قرار گرفته دارای پرونده الکترونیکی سلامت شده از مزایای خدمات درمانی و رفاهی و بازنشستگی معمول برخوردار می‌شوند و می‌توانیم در حفظ حقوق ایشان ادعای پیشتازی کنیم.

البته باید متذکر شوم که این اقدام به طور حتم با مقاومت گسترده جامعه خروس‌ها مواجه خواهد شد، چون این طرح استقلال جمعیت مرغ‌ها را به دنبال دارد ولی این مقاومت هم چاره دارد و به سرعت می‌توان با افزایش سهم نهاده جمعیت خروس، همراهی این قشر همیشه ناراضی را نیز جلب کرد.

خلاصه آنکه در صورت توجه به رهنمودهای بی‌نظیر معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی و گره‌شناسی ایشان، با رفع کسری نظارت بر بازار تخم مرغ با اجرای طرح «نظارت مرغ به مرغ» می‌توان این همه منافع برای اقتصاد کشور ایجاد کرد و ضمن تضمین چرخیدن چرخ مرغ‌ها، مرغداری و تنظیم بازار تخم مرغ، چرخ بیکاران هم روغن کاری کنیم. شما هم دعا کنید خدا سایه چنین بزرگانی را بر سر ما حفظ کند.

قربان شما بچه مازان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا