کد خبر: 14070048807
دسته‌بندی نشده

نفت به بالاترین قیمت ۷ سال اخیر رسید/ برنت ۸۳ دلاری شد

قیمت نفت خام تا نیمه‌شب دیشب، سه‌شنبه، پس از آن که مشخص شد اوپک پلاس به توافق افزایش تولید خود پایند می‌ماند و نفت بیشتری تولید نمی‌کند، به بالاترین سطح از ۲۰۱۴ جهش کرد.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام تا نیمه‌شب امشب، سه‌شنبه، پس از آنکه مشخص شد اوپک پلاس به توافق افزایش تولید خود پایند می‌ماند و نفت بیشتری تولید نمی‌کند، به بالاترین سطح از ۲۰۱۴ جهش کرد.

اوپک پلاس در ماه جولای توافق کرده بود که هر ماه تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه آوریل ۲۰۲۲ افزایش دهد تا کاهش تولید کنونی خود که ۵.۸ میلیون بشکه در روز از تولید این گروه کاسته‌است را به طور تدریجی کنار بگذارد.

تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پس از اینکه به ۸۳.۱۳ دلار رسید و بالاترین سطح در ۷ سال اخیر را ثبت کرد تا ۸۲.۸۳ دلار پایین آمد اما همچنان جهشی ۱.۹۲ درصدی را برای امروز حفظ کرد.

جهش ۲.۰۴ درصدی قیمت نفت خام آمریکا

قیمت نفت خام آمریکا هم تا این لحظه با ثبت جهشی ۲.۰۴ درصدی به ۷۹.۲۰ دلار رسید. این شاخص هم اندکی قبل موقتاً توانست تا ۷۹.۴۸ دلار بالا برود.

با بالا رفتن قیمت‌های انرژی و رشد غیرمنتظره تقاضا و فشارهای مصرف‌کنندگان بزرگی مانند هند و آمریکا برای کاهش قیمت‌های نفت خام، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه اوپک پلاس تولید خود را از این میزان هم بالاتر خواهد برد، به وجود آمده بود، اما با پایان اجلاس سیاست‌گذاری اوپک پلاس هیچ خبری از تولید اضافی نبود و همان افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای مورد تأیید قرار گرفت.

یک منبع آگاه به رویترز خبر داد اعضای اوپک پلاس در این اجلاس علی‌رغم فشارها برای افزایش تولید، با ابراز نگرانی از احتمال اینکه موج چهارم کرونا در جهان روند رشد اقتصادی و ریکاوری جهان و در نتیجه تقاضای نفت را مختل کند، تولید را بیش از این بالا نبردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا