کد خبر: 160701103738
اخبار شرکت ها

نفت ۴۰ هزار بسته آموزشی و نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مناطق محروم اهدا می‌کند

تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز بین شرکت ملی نفت ایران، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران و نیز در جهت حمایت و توانمندسازی دانش‌آموزان بومی و محروم مناطق نفتخیز و گازخیز کشور و ایجاد توسعه پایدار، به استناد تبصره ذیل ماده ۸۰ قانون اساسنامه این شرکت، با هدف رفع بخشی از آلام و مشکلات آموزشی دانش‌آموزان محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان‌های نفتخیز و گازخیز کشور، اهدای بسته‌های آموزشی (نوشت افزار تولید داخل) به این عزیزان در سقف مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که با همراهی و نظر مساعد تمامی اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب شد و بر این اساس نفت ۴۰ هزار بسته آموزشی و نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مناطق محروم اهدا می‌کند.

این تفاهمنامه همکاری ظهر امروز (شنبه، ۱۶ مهرماه) با حضور محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سیدوحید سعادت، معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

بر اساس این گزارش، مجموع تعهدات شرکت ملی نفت ایران در دور اول سفرهای استانی دولت سیزدهم به ۱۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده که از این اعتبار بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان آن در راستای انجام طرح‌های آموزشی جهت کاهش مشکلات و محرومیت‌های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی آموزش بوده و سایر طرح‌ها نیز در راستای کاهش اثرات مشکلات ناشی از تنش‌های آبی، کمک به آب‌رسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز، طرح‌های با هدف دسترسی آسان‌تر به خدمات بهداشتی، طرح‌های ورزشی با هدف شادابی جوامع و کاهش معضلات اجتماعی، مشارکت در توسعه و تجهیز کارگاه‌ها و مراکز کارآفرینی به ویژه برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، سامان‌دهی و اجرای طرح‌های هادی روستایی با هدف ماندگاری جمعیت روستاها و …بوده است.

در همین راستا مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت در سنوات گذشته نسبت به تامین اعتبار لازم جهت برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش اموزان پایه دوازدهم در مناطق غرب کارون و منطقه پارس (کنگان، عسلویه، جم و دیر) زیر نظر ادارات کل آموزش و پرورش اقدام کرده است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز به منظور توسعه پایدار مناطق مذکور با تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی و زیر نظر ادارات کل آموزش و پرورش نسبت به برگزاری دوره های توانمندسازی معلمان و دبیران محترم مناطق مذکور در تمام پایه های تحصیلی اقدام شده است.

تعداد معلمان شرکت کننده در این طرح در غرب کارون۱۳۹۰ نفر و در منطقه پارس ۱۴۴۵ نفر بوده که در کنار ان برگزاری دوره های مشاور اموزشی کنکور پایه دوازدهم نیز برگزار شده است.

شایان ذکر است، در دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۵۴۰ پروژه با اعتبار ۶۲۵ میلیارد تومان تکمیل شده که از این تعداد تعداد ۷۰ پروژه در سرفصل پروژه‌های اموزشی است که برای نمونه تعداد ۱۲ مدرسه در هفته دولت با زیر بنای بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع در منطقه پارس تکمیل و به بهربرداری رسیده است.

همچنین کمک به اجرای تعداد ۲۴۵۳ پروژه نیز در راستای تقویت و ارتقای فضاهای اموزشی، بهداشتی، ورزشی، ابرسانی و طرح‌های هادی روستایی و… با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار این شرکت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا