کد خبر: 101102150640
اخبار شرکت هابانک و بیمه

نقش‌آفرینی درخشان بیمه تجارت نو در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

نقش‌آفرینی درخشان بیمه تجارت نو در صنایع نفت و گاز و پتروشیمیدر پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز و پالایش کشور نتایج آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای صنایع مختلف مرتبط با عرصه انرژی عرضه شده و در معرض استفاده و بهره برداری فعالان این صنایع قرار می‌گیرد.

به گزارش عصر اقتصاد، در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز و پالایش کشور نتایج آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای صنایع مختلف مرتبط با عرصه انرژی عرضه شده و در معرض استفاده و بهره برداری فعالان این صنایع قرار می‌گیرد.

آنچه در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است حضور فعال و پررنگ صنعت بیمه در کنار فعالان بخش انرژی است زیرا صنعت بیمه باید بتواند نقش و کارکرد خاص خود در زمینه پوشش‌دهی خسارات و مخاطرات احتمالی صنایع مرتبط با انرژی را بصورت کامل ایفا کند. به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت انرژی از ریسک بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

علاوه براین حضور فعال صنعت بیمه در کنار صنایع انرژی و مهندسی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه موجب تزریق سرمایه و سرمایه گذاری و حمایت از انجام و اجرای پروژه ها و برنامه‌های جدید شده و می‌تواند علاوه بر کارکرد پوشش دهی خسارت و مخاطرات به‌عنوان موتور محرک این صنایع درنظر گرفته شود.

بیمه تجارت نو از جمله شرکت های پیشرو و فعال در صنعت بیمه کشور تلاش نموده متناسب با توسعه و گسترش صنایع انرژی و مهندسی کشور در کنار این صنایع فعالیت خود را پیش ببرد. از جمله برنامه ها و طرح های این شرکت ارائه بیمه‌نامه های انرژی متناسب با حجم سرما‌یه گذاری است که توانسته نقش قابل توجهی در توسعه پروژه های عظیم انرژی داشته باشد.

در صنایع انرژی و مهندسی برای اجرای انواع پروژه های عمرانی، ساخت و نصب و راه‌اندازی واحدهای تولیدی، بهره‌برداری از پالایشگاههای نفت و گاز و مجتمع‌های پتروشیمی و اکتشاف و حفاری در میادین گسترده نفتی و گازی، بهره‌مندی از بیمه‌های تخصصی انرژی و مهندسی ضرورت و اهمیت تام دارد.

براساس این ضرورت است که شرکت بیمه تجارت نو با تغییر راهبرد خود در دوره مدیریت جدید موفق شده در سالجاری با بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال فروش بیمه‌نامه های انرژی نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از سه برابر رشد داشته باشد. بر این مبنا نسبت خسارت بیمه ‌های انرژی و مهندسی در شرکت بیمه تجارت نو در ۹ ماه نخست سالجاری کمتر از هفت درصد بوده، به این معنا که این نسبت از لحاظ سودآوری در بین تمام رشته‌های بیمه‌ای مطلوب بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

براساس این عملکرد هدف مدیریت بیمه های انرژی و مهندسی در شرکت بیمه تجارت نو پوشش دادن پروژه های مهندسی و انرژی کشور با کیفیتی در حد استانداردهای بین‌المللی است زیرا کشور ما علاوه بر دارا بودن بیشترین منابع و ذخایر نفت و گاز در منطقه خاورمیانه، از زیرساخت‌هایی همچون ۶۰۰۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز، حدود ۳۰۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله و مخابرات نفت، بالغ بر ۲۰ پالایشگاه نفت و گاز و بیش از ۵۰ مجتمع پتروشیمی برخوردار است.

به عبارت دیگر بیمه‌های انرژی باید بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در زمینه صنایع انرژی و مهندسی سرمایه گذاری نمایند و این میزان از زیرساخت و سرمایه گذاری باید از خدمات بیمه‌ای با کیفیت و استاندارد قابل قبولی بهره‌مند شوند که شرکت بیمه تجارت نو نشان داده از تجربه و قابلیت کافی برای ورود و فعالیت در این عرصه خطیر برخوردار است.

لازم به ذکر است که شرکت بیمه تجارت نو در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل درصنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش که از نهم تا یازدهم بهمن ماه به مدت سه روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش درحال برگزاری است حضور فعالی دارد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا