کد خبر: 11010175768
اخبار شرکت ها

نقش ویژه صنایع مادر در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اگر صنایع مادر به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنند، بالطبع شرکت‌های زیادی به دنبال آن‌ها حرکت می‌کنند و می‌توانند نقش موتور محرکه این حرکت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه، حرکت به سمت نوآوری و فناوری‌های جدید است و همزمان نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین ایجاب می‌کند تا این موضوعات با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گیرد و به همین منظور در نخستین هفته کاری بازدیدی از شهرک علمی تحقیقاتی به عمل آوردیم.

وی افزود: از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه می‌توان به فعالیت بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان اشاره کرد و با توجه به نام‌گذاری و هدف‌گذاری‌های شکل‌گرفته، باید در استان اصفهان اتفاقات خوبی در این حوزه انجام شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: نقش صنایع مادر در این حوزه حیاتی است و صنایعی همچون فولاد مبارکه اگر به سمت دانش بنیان شدن حرکت و دانش‌آفرینی کنند، بالطبع شرکت‌های زیادی به دنبال آن‌ها حرکت می‌کنند و می‌توانند نقش موتور محرکه این حرکت را داشته باشند.

در مسیری قدم برداریم که اصفهان قطب دانش‌بنیان کشور شود

وی اذعان داشت: به همین منظور با هدف شناسایی فرصت‌های همکاری و تدوین برنامه‌های جدید در این حوزه و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و بررسی راهکارهایی که بتوانیم با قوت بیشتری این اتفاق را دنبال کنیم، جلساتی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد و بازدیدی از آن به عمل آمد.

طیب‌نیا در پایان اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم فراتر از صحبت‌ها و دیدارهای صورت‌گرفته، اقدامات عملیاتی خود را در اسرع وقت در این حوزه آغاز کنیم و در مسیری قدم برداریم که نهایتاً اصفهان به قطب دانش‌بنیان کشور تبدیل شود.

درخشش گروه فولاد مبارکه در عرصه تولید کشور

رکورد سالیانه تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد هرمزگان به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن رسید و بار دیگر تلاشگران گروه فولاد مبارکه نشان‌ دادند که با وجود موانع و مشکلات در سال ۱۴۰۰، در جهت افزایش تولید مصمم هستند.

رکورد تولید سالیانه محصول قلع‌اندود فولاد مبارکه پس از ۱۰ سال شکسته شد

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه از شکسته شدن رکورد تولید سالیانه محصول قلع اندود پس از ۱۰ سال خبر داد.

بهزاد بهادرانی مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال گذشته با تلاش جمعی و روحیه خستگی‌ناپذیری در واحد قلع اندود و حمایت و پشتیبانی واحدهای زنجیره تولید ورق قلع‌اندود، دست‌یابی به رکورد کمی تولید در این واحد در پایان سال ۱۴۰۰ و پس از گذشت ۱۰ سال از آخرین رکورد تولید در سال ۱۳۹۱ محقق شد.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۰ با تولید ۱۱۰ هزار و ۵۰۱ تن محصول قلع‌اندود با پشت سر گذاشتن رکورد قبلی ۱۰۸ هزار تنی در سال ۱۳۹۱ شکسته شد؛ این رکورد با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی همچون تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا به دست آمده که نشان از اراده جمعی کارکنان تولید واحد قلع‌اندود و سایر واحدهای پشتیبانی و سخت‌کوشی مجموعه زنجیره تولید محصول قلع‌اندود دارد.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی خط قلع‌اندود تا اکنون به مقدار یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول قلع‌اندود تولید و به بازار عرضه شده است؛ واحد قلع‌اندود ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۸۲ و در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلی و تأمین داخلی ورق قلع‌اندود با تولید ضخامت‌های ۰.۱۸ تا ۰.۳ میلی‌متر آغاز به کار کرد؛ این واحد انتهایی‌ترین واحد زنجیره تولید محصول قلع‌اندود و تکمیل‌کننده زنجیره تولید پس از واحد اسیدشویی، نورد دوقفسه‌ای، واحد شست‌وشو و آنیل و تمپرمیل قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: در این فرایند ورق با ضخامت ورودی ۰.۱۷ تا ۰.۳ میلی‌متر وارد قسمت ورودی خط قلع‌اندود می‌شود که در این مرحله پس از عملیات کناره‌بُری ورق در قسمت پروسس عرض ورق مطابق عرض درخواست مشتری با تجهیز کناره‌بُر تنظیم گردیده و با عبور از حوضچه آلکالین عملیات چربی‌زدایی و همچنین اکسیدزدایی در قسمت شست‌وشوی اسیدی انجام می‌گردد.

بهادرانی تأکید کرد: در قسمت پوشش‌دهی یون قلع به روی سطح ورق نشانده می‌شود و در ادامه توسط قسمت ذوب سطحی قلع روی ورق کاملاً ذوب گردیده و برای محافظت از اکسید شدن قلع و بهبود فرایند لاک‌زنی سطحی، به روش الکترولیتی روی سطح ورق لایه بسیار نازکی از کروم قرار می‌گیرد؛ در پایان پروسس توسط دستگاه روغن‌زن لایه نازکی از روغن روی سطح ورق زده می‌شود.

وی در پایان ابرازداشت: در انتها نیز توسط کنترل کیفی، بازرسی سطحی انجام می‌گردد که این محصول قابلیت بالایی در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی دارد که پاسخگوی طیف وسیعی از مشتریان در این زمینه است؛ این سیکل تولید، از زنجیره‌های با ارزش‌آفرینی بالا در ناحیه نورد سرد و شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌آید.

پایان‌ناپذیری رکوردزنی‌های گروه فولاد مبارکه

با همت و تلاش جهادگران عرصه تولید گروه فولاد مبارکه ، میزان تولید سالیانه خط گالوانیزه فولاد امیرکبیر کاشان در سال ١۴٠٠ به میزان ١۶١ هزار و ٧٩٧ تن رسید و رکورد قبلی تولید سالیانه ١۵۵ هزار و ١۵ تنِ سال ١٣٩٩ شکسته شد.

در خط نورد سرد این شرکت نیز رکورد تولید سالیانه ٢٢٧ هزار و ١٨۶ تنی سال ١٣٩٩ به ٢٣۴ هزار و ٣٣٢ تن در سال ١۴٠٠ رسید؛ همچنین میزان تولید سالیانه خط اسیدشویی فولاد امیرکبیر کاشان از مرز ٢٣٢ هزار و ۴۵۴ تنی سال ١٣٩٩ عبور کرد و به میزان ٢٣٢ هزار و ۵١۴ تن در سال ١۴٠٠ افزایش یافت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا