کد خبر: 161201123485
اخبار شرکت ها

نمایشگاه دائمی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت افتتاح شد

نمایشگاه دائمی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت در محل ساختمان مرکزی هفدهم شرکت ملی نفت ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، حسین شاملی، مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت، در مراسم افتتاح مرکز اسناد و گنجینه های موزه نفت که صبح امروز (سه شنبه، ۱۶ اسفندماه) در محل ساختمان شماره ۱۷ شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، گفت: ضرورت حفظ و نگهداری از گنجینه های تاریخی صنعت نفت، عامل کلیدی در افتتاح این نمایشگاه بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت موزه های صنعت نفت، همگام با روابط عمومی های زیرمجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، در انجام امور فرهنگی پیشقدم بوده و از بعد حفظ میراث تاریخی کشور، منشا آثار قابل توجهی بوده است.

وی افزود: سازماندهی بیش از ۹ هزار شی تاریخی صنعتی و ۲۰ میلیون برگ تاریخی واجد ارزشگذاری از جمله مواردی است که تاکنون در مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت اجرایی شده است.

مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت با اشاره به ایجاد مجموعه دیداری شنیداری در این مدیریت گفت: تاکنون ۶۲ هزار فایل دیجیتال و ۱۶۲ هزار قلم نوار کاست، به همراه ۲ هزار عنوان کتاب و ۷۰ نشریه نفتی در این مجموعه گردآوری شده است.

برنامه ریزی برای افتتاح نمایشگاه دائمی موزه های صنعت نفت در محمودآباد

مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت، با اعلام اینکه برنامه ریزی مدونی برای افتتاح نمایشگاه دائمی صنعت نفت در مجتمع شرکت ملی نفت ایران در محمودآباد انجام شده است، گفت: این نمایشگاه به زودی افتتاح خواهد شد.

شاملی در ادامه به انجام همکاری های مشترک با سازمان اوپک اشاره کرد و افزود: صنعت نفت ایران در زمینه حفظ میراث تاریخی نفت در قیاس با دیگر کشورهای عضو اوپک پیشقدم بوده و دراین حوزه از گنجینه های تاریخی ارزشمندی برخوردار است.

در ادامه این مراسم، سید احمد محیط طباطبایی؛ رییس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) نیز توضیحاتی درباره تاریخچه آثار تمدنی در حوزه نفت ارائه داد و همچنین بر ضرورت راه اندازی مراکز حفظ و مرمت آثار تاریخی نفت تاکید کرد.

در پایان این نشست، به صورت رسمی و با حضور مهمانان ویژه نمایشگاه دائمی مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت افتتاح شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا